Kuorolaisia kulkee Liedon kirkon vieressä hautausmaan käytävää pitkin.
Tutustu kuoroihimme – ja tule mukaan!

Musica Vocale

Kamarikuoro Musica Vocale on noin 20-25 laulajan kamarikuoro, joka pyrkii iloisella ilmeellä tinkimättömän korkeatasoiseen kuorolauluun. Kuoro on laulanut suuria ja keskisuuria kirkkomusiikkiteoksia (Mozart, Buxtehude, Schütz, Bach, Fauré, Pärt) sekä pienempimuotoisia teoksia 1500-luvulta nykypäivän musiikkiin. Alun perin Paraisilla perustettu kuoro on toiminut helmikuusta 2019 Liedon seurakunnan yhteydessä. Kuoro on ollut tiiviisti mukana vuosien varrella Barokin labyrinteissä -festivaalin kanssa esittäen festivaalilla muun muassa Mozartin Requiemin ja Bachin Jouluoratorion. Yhteistyötä Musica Vocale on tehnyt monien laulajien lisäksi esimerkiksi FiBon ja Candominon kanssa. Kuoro teki konserttimatkan Uppsalaan ja Tukholmaan keväällä 2018. Suomen kirkkomusiikkiliitto valitsi Musica Vocalen vuoden 2023 musiikkiryhmäksi. Kuoroa johtaa edelleen sen perustaja Tomi Satomaa.

Harjoitukset erikseen sovittavina keskiviikkoiltoina klo 18–21.
Kuorolaisten suositusikä on 18–55 vuotta. Kysy koelaulusta: tomi.satomaa@evl.fi

Lue toiminnasta kuoron blogista ja omilta nettisivuilta.

Kuorolaisia Liedon kirkkomaalla.
Musica Vocale. kuva: Apai Oy/Vili Soininen

Kirkkokuoro

Liedon kirkkokuoro  on toiminut  jo vuodesta 1929 ja rikastuttaa seurakunnan elämää aktiivisella toiminnallaan. Kuoro laulaa neliäänisesti monipuolista ohjelmistoa. Jumalanpalveluksissa avustaminen on kuoron keskeisimpiä toimintamuotoja. Yhteisprojektit muiden kirkkokuorojen kanssa sekä vuosittaiset äänenkäytön koulutukset tuovat toimintaan monipuolisuutta. 90-vuotisjuhlaansa Liedon kirkkokuoro vietti juhlamessun ja -konsertin merkeissä 6.10.2019.

Kuoro harjoittelee Liedon seurakuntatalolla keskiviikkoisin klo 18.30-20.

Iltaruskon laulajat

Iltaruskon laulajat on lauluryhmä, joka harjoittelee torstaipäivisin klo 13-14.15 Liedon seurakuntatalolla. Iltaruskon laulajat ottaa mielellään vahvistuksia riveihinsä – jos siis olet mukavaa lauluporukkaa vailla ja pystyt osallistumaan harjoituksiin päiväaikaan, tule katsomaan, olisiko tämä sinua varten!

Gospel Ladies

Gospel Ladies eli entinen Gospelkuoro, lauloi perustamisvaiheessa kymmenen vuotta sitten nimensä mukaisesti erityisjumalanpalveluksissa, kuten gospelmessuissa. Nykyään kuoro laulaa myös pääjumalanpalveluksissa. Ohjelmisto on laajentunut muun muassa klassiseen musiikkiin. Ohjemiston runkona on suomalaisten säveltäjien, kuten P. Simojoen, P. Laaksosen ja L. Heikkilän, gospelmusiikki. Keväisin pidettävät Yhteisvastuu-konsertit ovat muodostuneet kuorolle jo perinteeksi.  Äänenmuodotukseen kiinnitetään paljon huomiota; kuorossa käy myös vierailevia laulunopettajia.

Tähän kolmiääniseen naiskuoroon otetaan mielellään uusia laulajia, 15 ikävuodesta ylöspäin. Kysy koelauluista kanttori Svetlana Jääskeläiseltä!
Gospel Ladies harjoittelee keskiviikkoisin Liedon seurakuntatalolla klo 17.30 alkaen.

Laulavat Eläkeläiset

Laulavat Eläkeläiset on tarvasjokelainen lauluryhmä, joka kokoontuu kerran kuussa keskiviikkoisin Hyvinvointikeskukseen laulamaan ja laulattamaan. Laulamme sekä viihteellistä että hengellistä musiikkia yksiäänisesti. Harjoitukset ovat pääsääntöisesti Hyvinvointikeskuksen ruokalassa. Ne kestävät tunnin, jonka jälkeen siirrymme ilahduttamaan laulullamme Hyvinvointikeskuksen asukkaita.

Lapsikuoro Laululintuset

Laululintuset on alakouluikäisille laulavaisille lapsille tarkoitettu kuoro. Harjoituksissa lauletaan ja välillä soitetaan myös käsikelloja. Kauden aikana on muutama esiintyminen. Laululintuset on mukava ja maksuton harrastusmahdollisuus koululaiselle.

Laulintuset harjoittelevat keskiviikkoisin klo 17.30-18.30 Liedon keskustassa, Mestarintuvassa.

Auran Gospelkuoro

Auran Gospelkuoro on perustettu tammikuussa 2013. Kuoro laulaa pääasiassa Petri Laaksosen ja Pekka Simojoen säveltämiä lauluja. Kuorossa on sekä nais- että mieslaulajia. Kaikki laulutaitoiset ovat tervetulleita mukaan!  Auran Gospelkuoro on esiintynyt jumalanpalveluksissa kaksi kertaa syksyllä ja kaksi kertaa keväällä. Tämän lisäksi se on pitänyt Tuomaslaulu-iltoja sekä keväällä Yhteisvastuukonsertin ja joulun aikaan joulukonsertin.

Kuorolla on harjoitukset torstaisin klo 18.30-20 Auran seurakuntatalolla.

Projektikuorot

Säännöllisesti harjoittelevien kuorojen lisäksi seurakunnassamme kootaan tarpeen mukaan erilaisia, muutaman kerran harjoittelevia ja esiintyviä projektiluonteisia kuoroja esimerkiksi erilaisiin jumalanpalveluksiin. Tällaisia kuoroja ovat viime vuosina olleet muun muassa Taizé-kuoro, Joululaulukuoro, Virsilaulukuoro, Vanhan ajan messun kuoro ja Suomalaisen messun kuoro.

Jos olet halukas laulamaan silloin tällöin kuorossa, mutta et pysty juuri tällä hetkellä sitoutumaan pitkäaikaiseen toimintaan, ovat projektikuorot hyvä vaihtoehto sinulle.

Lisätiedot:

Liedon kamarikuoro Musica Vocale sekä projektikuorot: vastaava kanttori Tomi Satomaa
Lapsikuoro Laululintuset ja Laulavat Eläkeläiset: kanttori Kaisa Kraft.
Gospel Ladies ja Iltaruskon Laulajat: kanttori Svetlana Jääskeläinen.
Kirkkokuoro ja Auran Gospelkuoro: kanttori Juha-Pekka Kähkönen