Littoisten kirkkoalue kutsuu Kyläkirkkoon!

Littoisten kirkkoalueen keskus on kivenheiton päässä Littoisten verkatehtaasta sijaitseva Littoisten ”kyläkirkko”. Keskellä historiallista ja idyllistä tehdasalueen puutalomiljöötä oleva vanha tehtaankirkko – alkujaan tehtaan lukusali – kutsuu hiljentymään. Tavanomaisesti Kyläkirkossa vietetään yhteistä kirkkohetkeä aina pyhäiltaisin. Monipuolisen ja kokeilevankin jumalanpalvelus- sekä musiikkielämän takana ovat Kyläkirkon aktiiviset vapaaehtoiset yhdessä kirkkoalueen työntekijöiden kanssa. Kuluneen parin vuoden aikana Littoisten kirkko ja sen jumalanpalveluselämä ovatkin tulleet olennaiseksi osaksi ja elävöittäneet ja vahvistaneet edelleen alueen yhteisöllisyyttä.

Littoisten kirkko on myös taidenäyttelyjen pitopaikka. Keväällä 2024 Galleria Kyläkirkossa on esillä kuvataitelija Silja Selosen näyttely Armas –veistoksia ja maalauksia "elämän armaudesta ja karvaudesta".

Lue lisää: Silja Selosen taidenäyttely puhuu elämän armaudesta ja karvaudesta   - Liedon seurakunta

Kyläkirkon, ja gallerian, aukiolot ja tapahtumat näet ajantasaisesti tältä kirkkoalueen verkkosivulta. Lisää alueen tapahtumia näkee verkkosivujen Littoisten kirkkoalueen tapahtumahausta.  Tapahtumahaun kautta voi tutustua koko Liedon seurakunnan monipuoliseen elämään ja toimintaan, eri alue- tai kohderyhmäkriteerein –  tai muuten kiinnostuksen mukaan.

Sosiaalisesta mediasta löydät Littoisten kyläkirkon Facebookista ja Instagramista: @kylakirkkolittoisissa.

Lähellä sijaitsevia tiloja ja kohteita

Littoisten kirkko

Tammikallion seurakuntakoti