Senegalilainen nainen alttarin ääressä hyvin pelkistetyssä sisätilassa.
Mitä voin tehdä?

Lähetys- ja kansainvälinen työ Liedon seurakunnassa: Mitä voin tehdä?

Kansainvälinen työ on ruohonjuuritason työtä. Yhteys maailmanlaajaan kirkkoon syntyy siitä, että seurakunta toimii ja rukoilee. Mukaan voi tulla monella eri tavalla, osallistumalla tempauksiin tai pitkäjänteisemmin säännölliseen tekemiseen sitoutuen. Onko sinulla erityinen taito tai lahja, jonka haluat ottaa käyttöön evankeliumin eteenpäin viemiseksi maailmalla tai heikommassa asemassa olevien auttamiseksi maailmalla.

Lähetyspiirit

Lähetyspiiri on paikka sinulle, jota kiinnostaa kirkon kansainvälinen työ! Kuulemme tuoreimpia terveisiä seurakunnan nimikkotyöstä, keskustelemme kahvikupin ääressä ja rukoilemme työn puolesta. Toisinaan myös nimikkotyöntekijät vierailevat lähetyspiireissä kertomassa työstään tai otamme suoraan yhteyttä kentälle netin kautta. Vapaaehtoinen kahviraha menee lähetystyön hyväksi. Lähetyspiiri kokoontuu noin viikottain jossain päin seurakuntaa. Lämpimästi tervetuloa mukaan!
(ajankohdat)

Toivoa naisille -ilta

Rukous- ja medialähetysillassa keskustellaan, kuullaan Sanansaattajien maailmanlaajuisesta voimannuttavasta Toivoa naisille -työstä, lauletaan ja rukoillaan yhdessä. Tarjolla pientä purtavaa. Kahvirahalla tuetaan Toivoa naisille -ohjelmien tuottamista ja lähettämistä Indonesiassa. Toivoa naisille -illat ovat usein Auran kirkkoalueella.

Tapahtumat ja tempaukset

Työn toteutumiseksi maailmalla kaivataan myös rahallista apua. Varojen keräämiseksi vuoden mittaan järjestetään erilaisia tapahtumia ja tempauksia, kuten lähetyslounaat, munkinpaistotalkoot, Porkkanamarkkinat tai joulumyyjäiset. Näissä kaivataan käsitöiden taitajia, korttien askartelijoita, tekijöitä leivontaan, ruonalaittoon, kattamiseen ja somistamiseen, tavaroiden kuljettamiseen.

Mikä tehtävä sinua kiinnostaisi  onko erityistaitosi marjojen poiminta, mehun keitto, kantapään neulonta vai jokin muu? Tule mukaan talkooporukkaan! Kotona tehdyt mehut ja hillot ovat suosittuja myyntituotteita niin myyjäisissä kuin Liedon seurakuntatalon myyntivitriinissä.

Lähetysteemaisia tilaisuuksia, retkiä ja seuroja järjestetään myös vuoden mittaan eri puolilla seurakuntaa. Niistä löytyy tietoa seurakunnan verkko- ja Facebok-sivujen lisäksi paikallislehtien seurakuntatiedoista.

Työtämme maailmalla voi myös tukea lahjoittamalla suoraan eri kohteisiin.

Rukous

Usein työntekijät maailmalla kertovat, että tilanteet tai asiat järjestyvät joskus yllättävillä tavoilla. Esirukous työn ja ihmisten puolesta kantaa. Onko rukous nimikkolähettien ja työn puolesta sinun kutsumuksesi? Lähetyspiireissä luetaan nimikkotyön kirjeitä, mutta halutessasi voit saada niitä myös omaan sähköpostiisi. Myös sivuillamme voit tutustu nimikkokohteisiimme ja nimikkolähettiemme työhön.

Ystävyysseurakunta Nõva Virossa

Liedon seurakunnalla on ystävyysseurakunta Virossa, Nõvassa. Ystävyysseurakuntaa on tuettu taloudellisesti ja sinne on tehty vierailuja ja talkoomatkoja. Joukko seurakunnan työntekijöitä ja luottamushenkilöitä osallistui myös kirkonkorjaustalkoisiin Nõvassa.  Alun perin Nõva on ollut Tarvasjoen seurakunnan ystävyysseurakunta.

Lähetystyön ja kansainvälisen työn yhteyshenkilöt

diakoni, perhetyön diakoni, lähetys- ja kansainvälinen työ
Hyvättyläntie 19
21420 Lieto