Mustavalkoisessa vanhassa kuvassa Liedon kirkko kiviaitoineen kuvattuna Kirkkotien suunnalta pellon takaa ja aidan edessä on kirkkoväkeä  hevosineen.

PYSÄHDYKSIÄ

KIVIAITA: Körö körö kirkkoon

Kiviaidassa on jäljellä hevosten kiinnittämiseen tarkoitettuja renkaita. Voit laskea renkaat. Voit myös jokaisen renkaan kohdalla pysähtyä hetkeksi ja rukoilla jonkun ihmisen tai asian puolesta. Jumala kuulee rukoukset ja auttaa meitä.

Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus. (1. Kor. 13: 13)

Rakkaus ei koskaan katoa, todetaan tässä Raamatun luvussa muutamaa jaetta aikaisemmin. Seurakunnan käytössä on tärkeitä armolahjoja, jotka jäävät aikanaan pois.  Kun usko on muuttunut näkemiseksi ja toivo on saanut täyttymyksen, on rakkaus – suurin – vielä jäljellä.

Kiviaitaa ja sen takana näkyy kirkkoa ja taustalla myös kellotapulia.

Renkaat aidassa

Kirkon parkkipaikka oli ennen kirkon kiviaidan vierillä. Aidassa on jäljellä vanhoja metallirenkaita, joihin hevosen sai kiinnitettyä kirkkoon tullessa. Vanhassa kuvassa näkyy, miten hevosten tilalle vähitellen tuli yhä enemmän autoja ja sitten parkkipaikka siirtyikin nykyiselle paikalleen.

Kiviaitaa ja etualalla vanha rautainen kiinnitysrengas ja kiviaidan päässä näkyy häivähdys kellotapulia.