Yhteisvastuun kampanjakuvassa kaksi nuorta pelaamassa korttia ja teksi tee kaverista totta.

Yhteisvastuu 2024
— auta nuoria Suomessa ja maailmalla kohti valoisampaa tulevaisuutta

Tehdään yhdessä toisille se, mitä tahtoisimme itsellemme tehtävän.

Yhteisvastuu 2024 auttaa nuoria, jotka kokevat syvää yksinäisyyttä tai ovat vaarassa syrjäytyä, menettää elämänhallintansa tai mahdollisuutensa hyvään elämään Suomessa ja maailmalla. Yksinäisyys on ahdistava, yksilöllinen kokemus ulkopuolisuudesta ja erillisyydestä. Tällä hetkellä yläkoulun ja toisen asteen opiskelijoista noin 14 % kokee yksinäisyyttä.

Lahjoita Liedon seurakunnan Yhteisvastuukeräykseen!

Liedon seurakunnan Yhteisvastuukeräykseen voi lahjoittaa eri tavoin:

MobilePay: 22045

Netin lahjoitussivun kautta: yhteisvastuu.fi/lieto

Tilisiirto: käytä viitenumeroa 301372
tilinumerot
•    Aktia FI82 4055 0010 4148 41
•    Nordea FI16 2089 1800 0067 75
•    OP FI14 5000 0120 2362 28

(Kirkkopalvelujen keräysluvat RA/2020/639/ ja ÅLR/2023/7525)

Yhteisvastuun kampanjakuvana jossa tekstinä auta nuoria Suomessa ja maailman katastrofialueilla.

Yhteisvastuu on yhteistyötä

Tämän vuoden Yhteisvastuun 2024 kotimainen kumppani on Helsinki Missio. HelsinkiMission School to belong -ohjelma vie avun ja osallistaa koko koulun – aina hallinnon strategioista opettajien ja oppilashuollon ammattilaisiin ja jokaiseen lapseen ja nuoreen saakka.

Kirkon Ulkomaanavun kautta Yhteisvastuulla tuetaan koulutusta Ugandan pakolaisasutusalueelle. Kirkon Ulkomaanapu tekee työtä Ugandassa kuudella pakolaisasutusalueella. Koulutushankkeiden avulla parannetaan koulutuksen saatavuutta rakentamalla uusia ja turvallisia luokkahuoneita, järjestämällä kouluun paluuseen kannustavia kampanjoita ja lisäämällä tietoa koulutuksen tärkeydestä sekä jakamalla oppimateriaaleja ja hygieniapakkauksia. Koulutuksen laatua parannetaan ja koulutustyötä tehdään kaikilla tasoilla.

Yhteisvastuukeräyksen suojelija on tasavallan presidentti.

Miten Yhteisvastuulla tuetaan Helsinki Mission ja Kirkon Ulkomaanavun työtä: lue lisää.

Apu menee perille

HelsinkiMissio

• Noin 20 % tuotoista suunnataan vuosittain valittavaan, vaihtuvaan kohteeseen Suomessa.

Suomen ev.lut. seurakunnat

• Noin 20 % keräystuotosta jää keräävälle seurakunnalle monipuoliseen avustus- ja auttamistoimintaan.

Kirkon Ulkomaanapu

• Noin 60 % keräystuotosta ohjataan Kirkon Ulkomaanavun katastrofiavun kautta kansainväliseen apuun.

YouTube-video

Kuinka voin osallistua Yhteisvastuuseen?

Oman seurakunnan keräykseen voi osallistua rahalahjoituksen lisäksi monin tavoin: auttaa voi esimerkiksi lipaskerääjänä kauppojen edustalla tai osallistumalla Yhteisvastuu-tapahtumien järjestämiseen.

Ota yhteyttä:

Tutustu tarkemmin Yhteisvastuuseen

Yhteisvastuu.fi-sivustolla lisää kampanjasta ja auttamisen tavoista.  Kiitos, kun välität!

Yhteisvastuun tekstilogo jossa myös pinkki sydän.