Vapaaehtoisena diakoniassa.

Vapaaehtoisena diakoniassa

Haluatko tutustua uusiin ihmisiin ja löytää itsellesi porukan, jonka kanssa voisit tehdä yhdessä hyvää? Tule mukaan kokeilemaan vapaaehtoistyötä Liedon seurakuntaan.

Voit valita lukuisista eri tehtävistä. Voit tulla rauhassa tutustumaan ja mikäli innostut, voit valita juuri itsellesi sopivan ryhmän ja tehtävän.

Tehtävässäsi et jää yksin: muut ryhmäsi vapaaehtoiset sekä diakoniatyöntekijä tukevat ja opastavat sinua. Vapaaehtoisena saat tukea myös koulutuksista ja yhteisistä virkistyshetkistä. Kun toimit tehtävässäsi, olet vapaaehtoisena vakuutettu seurakunnan puolesta.

Vapaaehtoisuus ei siis vaadi sinulta kuin sen tärkeimmän eli halun tehdä hyvää ja auttaa. Osa tehtävistä on kertaluonteisia, osa pitkäkestoisempia.

Voit olla vapaaehtoinen juuri sillä tavalla ja siinä määrin, mikä omaan elämäntilanteeseesi sopii, ja vapaaehtoisena voi toimia eri puolilla Liedon seurakuntaa.

Olet lämpimästi tervetullut mukaan tekemään yhdessä diakoniatyötä kanssamme!

Ajankohtaista diakoniassa

Vapaaehtoisten retkipäivä 20.4.2024: ilmoittaudu tästä.

Tutustu tehtäviin

Tutustu vapaaehtoistyön moniin mahdollisuuksiin ja eri tehtäviin Liedon seurakunnassa sivulla Tietoa vapaaehtoistehtävistä.

YouTube-video

Uusien vapaaehtoisten haastattelut ja sopimusten teko

diakonissa, vapaaehtoistyön diakoniatyöntekijä, vanhustyö
Hyvättyläntie 19
21420 Lieto

laitosulkoilijat, vanhus- ja kehitysvammaistyö Aurassa, perheet ja pariskunnat Auran alueella

Haravoijat Auran kirkon hautausmaalla syksyllä.

Hyvää sulle, hyvää mulle, vapaaehtoistyön laatukäsikirja.
Jos tahdot tutkailla vapaaehtoistyötä syvemmin, tutustu oppaseen, jonka  ovat laatineet Raision ja Salon seurakunnat Turun arkkihiippakunnan tuomiokapitulin kanssa.