Taaperoja ja vanhempia istumassa värivarjon ympärillä lattialla muskarihetkessä.
Lapsille ja lapsiperheille

Seurakunnan kerhot ja muut erilaiset lasten ja perheiden tapahtumat ja tapaamiset antavat evästä elämään perheen pienimmästä suurimpaan, eri puolilla seurakuntaa, Liedossa ja Aurassa. Tältä sivulta saat tietoa perhekerhoista, muskareista, päiväkerhoista ja muista lapsiperheiden mukavista jutuista.

Ajankohtaista: ilmoittautuminen päiväkerhoon

Päiväkerhoon ilmoittautuminen syksyllä 2024 alkaviin ryhmiin on avoinna verkkosivuilla 15.3.–21.5.2024.

Perhekerhot

Perhekerhot ovat perheiden yhteisiä kokoontumispaikkoja – äitien, isien, mummien ja kummien sekä pikkuisten yhteisiä kerhoja. Perhekerhossa on mahdollisuus tavata toisia vanhempia, saada vanhemmuuteen vertaistukea, jakaa arkea – sen iloja ja suruja. Perhekerhoissa lauletaan, leikitään, askarrellaan ja hiljennytään. Tarjolla on aamupalaa. Perhekerhoihin ei ole ennakkoilmoittautumista, ja ne ovat maksuttomia. Mukana ovat lastenohjaajat.

Perhekerhoihin kokoonnutaan aamupäivisin klo 9.30–11.30. seuraavasti:
maanantaisin Ilmaristen Metsäpirtilla
tiistaisin Littoisissa Tammikallion seurakuntakodissa
keskiviikkoisin Auran seurakuntatalolla
torstaisin Liedon keskustassa Mestarintuvassa sekä Tarvasjoen seurakuntatalolla.

Pieniä perhekeholaisia, joista kaksi vauvaa makoilee lattialla ja yksi leikki-ikäinen istuu lelujen kanssa puuhaillen.

Muskarit

Muskarit ovat  maksuttomia lasten ja vanhempien yhteisiä musiikkihetkiä,  joissa yhdessä saadaan iloa musiikista, musisoinnista, laulusta, leikistä. Musiikin avulla voidaan tukea lapsen persoonallisuuden kasvua, ja samalla muskareissa opitaan sosiaalisia taitoja. Muskareihin ilmoittaudutaan ennakkoon. Kesken kautta voit kysyä vapaita paikkoja ryhmien ohjaajilta

Muskariryhmät kokoontuvat seuraavasti:

keskiviikkoisin Liedon keskustassa Mestarintuvassa vauvamuskari ke 9.30-10, taaperomuskari 10.30-11.
perjantaisin Littoisten Tammikallion seurakuntakodissa perhemuskarit klo 9.15-9.45 sekä 10-10.30

Liedon Mestarintuvan ja Littoisten Tammikallion ryhmiin voit kysyä paikkaa:

Liedon keskusta: Päivi Linnasaari, p. 050 346 6060
Littoinen: Heidi Laaksonen, p.  050 524 5688

Auran seurakuntatalolla on iltamuskari kerran kuussa tiettyinä maanantaina klo 18-18.30.
Näihin iltamuskareihin ei tarvitse ilmoittautua.
Kevään iltamuskarit ovat 4.3. /8.4. / 20.5.

Lisätietoja tapahtumatiedoista (sivun alla).

Päiväkerhot

Päiväkerho on tarkoitettu 3—5-vuotiaille lapsille. Ryhmät kokoontuvat kaksi kertaa viikossa kolme tuntia kerrallaan. Kerhossa lauletaan, leikitään ja askarrellaan, opitaan erilaisia taitoja ja saadaan moninaisia valmiuksia eskari- ja koulutielle. Pieni hiljainen hetki on osa päiväkerhoa. Päiväkerhot ovat maksuttomia ja ohjaajina ovat koulutetut varhaiskasvatuksen ammattilaiset.

Kirkon varhaiskasvatus tukee kodin kristillistä kasvatusta ja antaa lapselle mahdollisuuden pyhän kokemisen.
Päiväkerho on lapselle turvallinen paikka oppia kiitollisuutta ja muiden huomioimista, ja siellä  saadaan moninaisia valmiuksia eskari- ja koulutielle.

Seurakunnan päiväkerhot ovat maksuttomia ja kaikki seurakunnan lastenohjaajat ovat koulutettuja varhaiskasvatuksen ammattilaisia.

Aurassa on Tammenterhojen ryhmä sekä Liedon keskustassa musiikkipainotteinen Musamuksut.
Kerhoryhmän perustamisen edellytyksenä, että siinä on vähintään kymmenen lasta.

Lisätietoja päiväkerhosta saa vastaavalta lastenohjaajalta Päivi Linnasaari-Liimataiselta, p. 050 346 6060, paivi.linnasaari@evl.fi
Voit kysyä vapaita paikkoja myös kerhokauden aikana: täytä ilmoittautumislomake.

Kerhojen toimipisteet

Mestarintupa Liedon keskustassa, Hyvättyläntie 19, 21420 Lieto

Tammikallion seurakuntakoti Littoisissa, Tammikallionpolku 3g, 20660 Littoinen

Auran seurakuntakeskus, Sillankorvantie 5, 21380 Aura

Tarvasjoen seurakuntatalo, Kyröntie 1, 21450 Tarvasjoki

Ilmaristen Metsäpirtti, Pahkalaukkaantie 58, 21350 Ilmarinen

Perheiden patikkamatka 27.7.-3.8.2024 Metsäkartanoon. 350€/aikuinen ja 150€/alle 16 v.
Ilmoittautumaan pääset sivulta liedonseurakunta.fi/tapahtumat.