Seurakunnan toiminta vapaa koronarajoituksista

Kasvomaski.

Seurakuntaelämän toteuttamiseen eivät tällä hetkellä vaikuta koronarajoitukset eikä toiminnan rajoittamiselle siten ole tarvetta.

Lounais-Suomen aluehallintovirasto ei päätöksessään 14.2.2022 enää asetetttanut kokoontumisrajoituksia Varsinais-Suomen ja Satakunnan alueille. Yleisötilaisuuksia voi näin jatkossa järjestää myös sisätiloissa ilman osallistujamäärärajoitusta.  Sekä sisä- että ulkotiloissa pitää toiminta kuitenkin jatkossakin järjestää niin, että lähikontaktin aiheuttama tartuntariski on mahdollisimman pieni.

Turun arkkihiippakunnan tuomiokapituli on Aluehallintoviraston päätökseen perusteella ohjeistanut seurakuntia, että toiminta voi jatkua normaalisti ja kaiken seurakunnan toiminnan voi käynnistää. Samalla ohjeistuksessa muistutettiin, että terveysturvallisuudesta on huolehdittava edelleen.

Liedon seurakunnan toimintaan ja tilaisuuksiin tulijoille suositellaankin yhä maskien käyttöä, hyvästä käsihygieniasta huolehtimista, turvaetäisyyksien noudattamista sekä osallistumista vain koronaoireettomana.

Toimintamalleja päivitetään, mikäli koronatilanteen viranomaisohjeistukset edellyttävät.

2022-02-18 13:55:00.0