Luottamuksen messussa on tilaa hiljaisuudelle

Tuohuksia hiekka-astioissa Taizé-lauluhartaushetkessä

Ensi sunnuntain aamun messu Liedon kirkossa on Luottamuksen messu: yksinkertainen jumalanpalvelus, jossa kokonaisuus rakentuu lyhyiden rukouslaulujen eli Taizé-laulujen ympärille. Luottamuksen messussa saarnan paikalla on hiljaisuus ja muutenkin messussa vältetään liikoja sanoja. Näin hiljaisuudessa jokainen osallistuja saa olla Jumalan puhuteltavana.

Ennen messua kootaan pop-up-kuoro

Messun Taizé-laulut tulevat Ranskasta ekumeenisesta Taizé-yhteisöstä, jossa kesällä vieraili myös lietolaisia nuoria. Liedon kirkossa järjestettävässä messussa esilaulajana toimii Pop-up-kuoro, joka harjoittelee sunnuntai-aamuna ennen messua klo 8.45. Kuoroon voi tulla mukaan, vaikkei olisi ennen Taizé-lauluja laulanutkaan. Laulut ovat lyhyitä ja niiden sovitukset helppoja. Kanttorina messussa on Lotta Paaso ja pappeina Elina Ahola ja Daniel Räsänen.

2018-11-21 16:09:00.0