Liedon kirkko kiinni loppiaisviikonlopusta – urkujen rakennus alkaa

Liedon kirkko, kellotapuli, hautausmaata ja muuta kirkon ympäristöä talvisessa miljöössä ilmasta kuvattuna.

Liedon kirkko sulkee ovensa loppiaisviikonlopun jälkeen, koska kirkossa alkaa urkujen rakentaminen.
Kirkko aukeaa jälleen pääsiäisenä. Saksassa valmistettujen, 27-äänikertaisten urkujen koonti kirkossa alkaa tammikuun loppupuolella, mutta seuraavan parin viikon aikana kirkossa tehdään jo tarvittavia valmisteluja.

Kirkon sulkuajan jumalanpalvelukset ja hautaan siunaamiset toimitetaan Liedon seurakuntatalolla, aivan kuten vuosina 2020–2021, jolloin toteutettiin vuoden kestänyt mittava peruskorjaus kirkkosalissa ja muualla kirkon sisätiloissa. Seurakuntatalolle siirtyvät lisäksi erilaiset kirkossa kokoontuvat piirit ja ryhmät, myös maanantaisin tarjottavat aamupala.

Ennen ovien sulkeutumista Liedon kirkossa on vielä loppiaisena 6.1. musiikillinen iltakirkko sekä sunnuntaina 7.1. aamun messu.

Lue lisää: Urkuja vaille valmis - Liedon seurakunta

Wed Jan 03 10:48:00 EET 2024