Auran kirkon peruskorjauksen pääurakoitsijaksi Ville Kauppi – hankkeen kustannusarvio 1,2 miljoonaa

Auran kirkko WEB 895A0522 (1).jpg

Auran kirkon peruskorjaus alkaa vuoden 2023 alussa. Kokonaisurakasta vastaa Rakennustyöt Ville Kauppi Oy. Kuva: Antti Partanen.

Liedon seurakunnan kirkkovaltuusto teki vuoden – ja valtuustokauden – viimeisessä kokouksessaan 19.12.2022 päätökset Auran kirkon peruskorjauksen kokonaisurakoitsijan valinnasta sekä peruskorjaushankkeen kustannusarvion vahvistamisesta.

Hankkeen kustannusarvioksi vahvistettiin 1 200 000 euroa. Investointimäärärahaa lisättiin 391 500 eurolla; aiempi kustannusarvio oli 808 500 euroa. Kustannusten nousun aiheuttaa rakennuskustannusten nousu sekä hankkeen laajuuden täsmentyminen.

Peruskorjaushankkeen kokonaisurakoitsijaksi kirkkovaltuusto valitsi Rakennustyöt Ville Kauppi Oy:n.   Määräaikaan mennessä tarjouksen jättivät lisäksi Hensto Oy sekä Metsämäen Rakennus Oy. Valinnan hankintamenettelynä oli avoin menettely. Kilpailuttamisen suoritti Rakennuttajatoimisto HTJ Oy, Auran kirkon peruskorjaushankkeen rakennuttamiskonsultti. Tarjouskilpailussa valintakriteerinä oli edullisin kiinteä kokonaishinta. Soveltuvuusvaatimuksissa edellytettiin muun muassa kokemusta vähintään kahdesta sakraalirakennuksessa toteutetusta urakasta. Kokonaisurakoitsijaksi nyt valittu Ville Kauppi oli myös Liedon kirkon peruskorjauksen pääurakoitsija.

Auran kirkko sulkeutuu peruskorjausta varten jouluaamun 25.12. messun jälkeen. Korjaustöiden urakka-aika on 9.1.–23.6.2023
Lisää peruskorjauksesta verkkouutisissa
kirkkovaltuuston pöytäkirja 19.12.2022 verkossa