Kirkon Ympäristödiplomin uudelleen haku käynnistyy

Liedon seurakunta käynnistää Kirkon Ympäristödiplomin uudelleenhakuprosessin.  Asiasta päätettiin kirkkoneuvostossa, joka samalla nimesi hakuprosessin vaatimat ympäristövastaavan ja -työryhmän.  Ympäristövastaava on talouspäällikkö Marika Ahola ja työryhmässä on hänen lisäkseen jäseninä seurakunnan työntekijöistä  Kaarina Saarenpää, Heidi Laaksonen ja Joonas Miiluniemi ja luottamushenkilöistä Emmi Saariaho-Räsänen ja Minna Mäkinen.

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon ”Hiilineutraali kirkko 2030” -strategia suosittaa, että kaikilla seurakunnilla, tuomiokapituleilla sekä Kirkkohallituksella on Kirkon ympäristödiplomi vuoteen 2025 mennessä. Liedon seurakunnan on haettava Ympäristödiplomia uudelleen, sillä Kirkkohallituksen 10.11.2015 myöntämä seurakunnan ensimmäinen Ympäristödiplomi kattoi vuodet 2015-2019.

2023-06-12 17:30:00.0