Määräaikaiseksi seurakuntapastoriksi Riina Pulkkinen

Liedon seurakunnan kirkkoneuvosto päätti kokouksessaan 8.6.2023 pyytää pastori Riina Pulkkiselle määräaikaiseen seurakuntapastorin virkaan virkamääräystä Turun arkkihiippakunnan tuomiokapitulilta. Pulkkinen työskentelee tällä hetkellä seurakuntapastorin viransijaisena Maskun seurakunnassa.

Kaikkiaan virantäyttöön ilmoittautui yhdeksän: Hakala ElisaHurme TuomasKontulainen MatiasKoskela NinaNiemelä RoopeParviainen MirenaPasanen Jari, Pulkkinen Riina sekä Sadinmaa Kai

Hakijoista Pasanen ei ole Suomen evankelis-luterilaisen kirkon pappi, eikä siten kelpoinen hakija. Pappisoikeutensa Helsingin hiippakunnassa aiemmin menettänyt Sadinmaa ei puolestaan rekrytoinnin yhteydessä lähtenyt selvittämään pappisoikeuksien palauttamisen mahdollisuutta.

Haastateltavaksi kutsuttiin kelpoisista hakijoista ne kolme, joiden hakemusasiakirjoissa painottuivat viran erityisten vastuiden kannalta olennaiset seikat, Pulkkisen lisäksi Kontulainen ja Hurme.

Syyskuun alusta alkava määräaikaisen seurakuntapastorin  virka on vuoden mittainen. Viranhoitoon kuuluvat papin työt koko seurakunnan alueella sekä erityisesti nuoriso- ja rippikoulutyö. Arvostettavina taitoina hakukriteereissä oli mainittu hyvät viestintä- ja vuorovaikutustaidot ja virantäytön perusteena edellytettiin jo saatua pappisvihkimystä.

2023-06-12 17:12:00.0