Jumalanpalveluksesta Liedon kirkossa yleisnäkymä alttarilta päin kuvattuna.

Jumalanpalvelukset

Jumalanpalvelus on kirkon elämän sydän.
Siellä ihminen kohtaa Jumalan ja Jumala ihmisen.

Liedon seurakunnassa on neljä kirkkoa ja kirkkoaluetta ja niissä jumalanpalveluselämä rikasta. Lämpimästi tervetuloa!

Jumalanpalvelus voi olla messu eli ehtoollisjumalanpalvelus tai sanajumalanpalvelus, jossa ei vietetä ehtoollista. Erilaisia teemajumalanpalveluksia on runsaasti: on muun muassa perhemessuja, lasten kirkkovartteja, vauvakirkkoja, neulekirkkoja, kansanlaulukirkkoja sekä Luottamuksen messuja, joissa hiljennytään ja lauletaan rukouslauluja.

Jumalanpalveluksiin pääse mukaan myös verkon välityksellä

Liedon kirkon jumalanpalvelukset näkyvät YouTube-kanavalla Liedon seurakuntaLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Tarvasjoen kirkon jumalanpalveluksiin pääsee mukaan YouTube-kanavalla Seurakunta Tarvasjoella

Avustajaksi jumalanpalveluksiin? Jumalanpalveluksissa on monia erilaisia palvelutehtäviä, joita seurakuntalaiset voivat ottaa hoitaakseen. Omana tehtävänä voi olla esimerkiksi kolehdin keruu, ohjelmalehtisten jako, tekstin tai esirukouksen luku – myös oman laulu- tai soittotaidon myötä voi rikastuttaa yhteistä jumalanpalveluselämää. Vapaaehtoisvoimin toimivat jumalanpalvelusryhmät ovat tärkeässä roolissa jumalanpalvelusten suunnittelussa ja toteutuksessa. Jos tunnet mielenkiintoa tulla mukaan, ota yhteyttä kirkkoalueen pappiin: jumalanpalvelukset Liedon kirkossa, Vilma Myöhänen, Tarvasjoen kirkossa, Sinikka Pietilä, Littoisissa Daniel Räsänen sekä Aurassa Harri Ruskeepää.

Tutki uskoa-sivulta löydät hartauksia ja jumalanpalveluksia muualta verkoista.