Pyhäinpäivä Liedon seurakunnan kirkoissa

Kynttilämeri muualle haudattujen muistomerkillä pyhäinpäivänä.

Ensi lauantaina vietetään pyhäinpäivää ja kirkkotilaisuuksissa muistetaan vuoden aikana kuolleita seurakuntalaisia.

Auran kirkon aamun jumalanpalveluksessa luetaan vuoden aikana kuolleiden oman kirkkoalueen seurakuntalaisten nimet ja sytytetään heille muistokynttilät. Samaa käytäntöä noudatetaan Tarvasjoen kirkkoalueella pyhäinpäivän iltakirkossa. Tarvasjoen iltakirkko on nähtävissä YouTube-kanavalla Seurakunta Tarvasjoella.

Liedon seurakuntatalolla pidettävässä pyhäinpäivän iltakirkossa luetaan vuoden aikana kuolleiden seurakuntalaisten nimet kaikilta Liedon seurakunnan kirkkoalueilta. Tämä iltakirkko on myös seurattavissa verkon välityksellä, YouTube-kanavalla Liedon seurakunta.

Ennakkoon voi varmistaa, että oman läheisen nimi on mukana tietyn kirkkoalueen luettavissa. Varmistuksen ehtii vielä tehdä Liedon kirkkoherranvirastosta, joka palvelee arkisin klo 9-13. Myös pyhäinpäivän kirkkotilaisuuksissa voi asian vielä varmistaa kirkossa papilta ennen tilaisuuden alkua.

Littoisten kirkko on pyhäinpäivänä avoinna illalla klo 18–20, jolloin siellä voi käydä sytyttämässä muistokynttilöitä.

2021-11-02 08:56:00.0