Laajenevan seurakunnan kirkkovaltuusto valittiin paperivaalina – kuusi paikkaa auralaisille

Ensi vuoden alusta yhdistyvien Liedon seurakunnan ja Auran seurakunnan kirkkovaltuusto on valittu.
Kirkkohallituksen kesäkuussa tekemän päätöksen mukaisesti vaalit toimitettiin niin kutsuttuna paperivaalina. Tässä vaalissa jäi Liedon kirkkovaltuustosta pois edellisissä seurakuntavaaleissa valituista kirkkovaltuutetuista kuusi pienimmän vertausluvun saanutta ja heidän tilalleen tuli Auran kirkkovaltuustosta kuusi suurimman vertausluvun saanutta kirkkovaltuutettua.

Liedon kirkkovaltuutetuista pois jäävät  Anna Järvinen, Paula Ranta, Sirkka-Liisa Frantti, Mia Pusa, Juhan Heinonen ja Sinikka Ala-Uotila. Auran valtuustosta heidän tilalleen nousevat Ari Vilen, Arvo Laakso, Hilkka Kartimo-Heikka, Maj-Len Heikka, Tommi Pasto ja Juho Uusitalo.

Vaalin toimitti Liedon seurakunnan vaalilautakunta 20.10.2020 ja tässä vaalissa valittu kirkkovaltuusto toimii  vuoden 2021 alusta vuoden 2022 loppuun, eli seurakuntien yhdistymisestä alkaen aina meneillään olevan vaalikauden päätökseen.

Aikanaan pidettyjen seurakuntavaalien tulosten perusteella ehdokaslistoittain suurin edustus uudessa kirkkovaltuustossa on edelleen Keskellä kirkkoa -listalla, jolta valtuustossa jatkaa 10 edustajaa. Meidän Tulevaisuus -listalta jatkaa seitsemän ja Ankkuri-listalta neljä. Auran seurakuntavaalien ryhmistä Kaikkien seurakunta -listalta valtuustoon nousi neljä edustajaa. Minun kirkkoni on meitä jokaista varten -listalta sekä Auran partiotyön ystävät -listalta uuteen valtuustoon nousi molemmista yksi edustaja.

Vuoden 2021 alussa aloittavan uuden yhdistetyn kirkkovaltuuston jäsenistä naisia on 15 ja miehiä 12. Valtuutettujen keski-ikä on 55.

Vuoden 2021 alussa aloittavan Liedon seurakunnan kirkkovaltuuston kaikki jäsenet (vertauslukujärjestyksessä):
Riikonen Oili, Leppänen Soili, Mikkonen Seppo, Kolkkala Riina, Mäkinen Minna, Mäkitalo Matti, Alipirjelä Teija, Laihia Leena, Nieminen Pentti, Kaajalaakso Markus, Tervahartiala Leena, Länsikallio Pinja, Heikkilä Martti, Lehti Eliisa, Paavilainen Timo, Heinonen Mika, Nurmi Aino, Karvala Leena, Kvarnberg Outi, Saariaho-Räsänen Emmi, Heininen Jaakko, Vilen Ari, Laakso Arvo, Kartimo-Heikka Hilkka, Heikka Maj-Len, Pasto Tommi ja Uusitalo Juho.

2020-10-27 11:26:00.0