Outi Niiniaho Nousiaisten kirkkoherraksi

Outi Niiniaho lukupulpetin takana yllään vanha tummasävyinen kultareunainen kasukka.

Liedon seurakunnan Tarvasjoen kappeliseurakunnan kappalainen Outi Niiniaho on valittu Nousiaisten seurakunnan kirkkoherran virkaan.

Nousiaisten kirkkovaltuuston 17.9.2020 tekemä valinta oli yksimielinen. Niiniaho sai kaikki vaalissa annetut äänet.

Nykyiseen virkaansa Liedon seurakunnan Tarvasjoen kappalaiseksi Niiniaho tuli, kun Tarvasjoen seurakunta ja Liedon seurakunta yhdistyivät vuonna 2015.  Sitä ennen Niiniaho oli kirkkoherra Tarvasjoen seurakunnassa. Kirkkoherran virkaa hän hoitanut myös Koski TL:n seurakunnassa. Vuonna 1996 pappisvihkimyksen saanut Niiniaho on lisäksi työskennellyt seurakuntapastorina Paimion seurakunnassa.

Kuvassa Outi Niiniaho Tarvasjoen kirkon 240-vuotisjuhlamessussa. Kuva: Eeva Sisso

2020-09-18 20:48:00.0