Seurakunta avustaa kasvomaskien jaossa

Liedon seurakunta avustaa Liedon kuntaa kasvomaskien jakelussa. Jakelusta huolehtivat diakoniatyöntekijät, ja seurakunnan jakamia maskeja voi tiedustella vastaavalta diakoniatyöntekijältä Taru Sahlalta, p. 044 744 3218.

Liedon kunta jakaa kasvomaskeja Liedon kunnantalon ja kirjaston edessä (Kirkkotie 13, Lieto) tiistaina aamupäivisin klo 9–11 sekä torstaina iltapäivisin klo 13–15. Torstaina  20.8. klo 16–17 on erityisesti työssäkäyville vähävaraiselle tarkoitettu jakotilaisuus. Sateella maskeja jaetaan kunnantalon aulassa hygieniasuosituksia noudattaen.

Jakelun yhteydessä on mahdollista saada opastusta oikeaoppiseen suusuojan käyttöön.

Kertakäyttöisiä maskeja jaetaan kahden viikon tarpeeseen 20 kpl /henkilö. Myöhemmin on saatavilla myös vaihtoehtoisesti kangasmaskeja.

Kasvomaskien jakelua Liedon Tarvasjoella valmistellaan parhaillaan.

Pääsääntöisesti maskien hankkiminen on jokaisen omalla vastuulla. Kunta jakaa hallituksen ohjeiden mukaisesti kasvomaskeja vähävaraisille ja heikommassa asemassa oleville kuntalaisille maksutta.  Maskin käyttöä suositellaan THL:n ohjeen mukaisesti maskien käyttöä suositellaan tietyissä tilanteissa toisten ihmisten suojaamiseksi.

Liedon kunta kertoo maskien jakelusta ja käyttösuosituksista verkkosivuilla julkaistussa tiedotteessaan.

2020-08-18 13:45:53.0