Kirkkovaltuusto valitsi piispan vaalin maallikkovalitsijat

Liedon seurakunnasta valittiin 17 maallikkoedustajaa Turun piispan vaaliin.

Kirkkovaltuusto valitsi piispan vaalin maallikkoedustajat siten, että valitsijat edustavat kirkkovaltuuston ryhmiä suhteessa ryhmien seurakuntavaaleissa 2018 saamiin äänimääriin.

Tällä perusteella valittiin piispan vaalin maallikkovalitsijat ryhmittäin seuraavasti:

Keskellä kirkkoa, kahdeksan valitsijaa: Teija Alipirjelä, Mika Heinonen, Markus Kaajalaakso, Eliisa Lehti, Pinja Länsikallio, Seppo Mikkonen, Matti Mäkitalo ja Oili Riikonen.

Meidän Tulevaisuus, viisi edustajaa: Leena Karvala, Soili Leppänen, Pentti Nieminen, Timo Paavilainen ja Leena Tervahartiala.

Ankkuri, neljä valitsijaa: Martti Heikkilä, Riina Kolkkala, Leena Laihia ja Aino Nurmi.

Piispan vaali toimitetaan siten, että ensimmäinen vaalipäivä on torstaina 5.11.2020 klo 13.00 ja tarvittaessa toisen kierroksen vaalipäivä on torstaina 3.12.2020 kello 13.00. Turun piispan virka tulee avoimeksi 1.2.2021 lukien nykyisen piispan palvelussuhteen päättyessä.

2020-06-12 16:15:14.0