Halssin vanha majoitusrakennus kunnostetaan

Liedon seurakunnan leirikeskuksen Halssin vanha majoitusrakennus tullaan kunnostamaan. Kirkkoneuvosto päätti kokouksessaan 28.11.2019 että majoitusrakennuksen kunnostusta jatketaan sisätilojen purkutyöllä ja tilojen peruskorjauksen urakat toteutetaan osa kerrallaan vuoden 2020 aikana.

Aiemmin syyskuussa kirkkoneuvosto päätti, että majoitusrakennuksen kunto selvitetään ja sen perusteella laaditaan kunnostussuunnitelma. Toimenpide-ehdotuksena on nyt muun muassa purkaa pois rakennuksen kaikki loput pintamateriaalit ja eristeet sekä rakentaa ne uudelleen, uusia sähköt ja vesijohdot sekä kunnostaa ryömintätila. Tarpeen on myös rakennuksen toiminnallisen suunnittelun aloittaminen ja majoitustilan viranomaismääräysten tulkinnan selvittely.

Talousarviossa 2020 investoinnin kokonaiskustannuksiksi on arvioitu 150 000 euroa.

Leirikeskuksen laajennushanke pois investoinneista

Halssin leirikeskuksen osalta kirkkovaltuusto päätti kokouksessaan 11.12. 2019 lisäksi, että talousarvioon 2019 Halssin majoitustilan laajennushankkeeseen varattu 400 000 euroa poistetaan.

Halssin lisäksi kirkkovaltuusto tarkasteli joulukuun kokouksessaan muutkin investoinnit 2019: Seurakunnan uuden toimitilan Mestarintuvan osalta investointikustannukset ovat ylittyneet 44 000 eurolla. Erillisen varastorakennukseen myönnetty määräraha 265 000 on ylittynyt noin 24 000 eurolla; hyllystön rakentamiseen menee lisäksi vielä noin 8000-10000 euroa. Liedon kirkon peruskorjaukseen varattu 80 000 euroa tulee myös ylittymään, sillä suunnittelukuluja tulee vielä tälle vuodelle. Halssin ulkoalueiden perusparannusrahaa ei ole käytetty, eikä Tarvasjoen seurakuntatalon parketin hiontaan varattua rahaa. Tarvasjoen seurakuntatalon ikkunoiden korjaukseen on varattu 15 000, työ on aloitettu lokakuussa ja suurin osa näistä kuluista siirtyy ensi vuodelle.

Thu Dec 19 15:45:00 EET 2019