Keskikesän juhlassa erilaisia vaihtoehtoja

Seurakunta tarjoaa erilaisia mahdollisuuksia keskikesän juhlan viettoon. Juhannusaattona, perjantaina 21.6. tehdään Liedosta perinteinen, seurakunnan lähetystyön vapaaehtoisten jäjestämä retki Karunaan. Matkaan lähdetään linja-autokuljetuksella Liedon kirkon pysäköintialueelta klo 17.30. Karunassa osallistutaan klo 19 alkavaan sanajumalanpalvelukseen ja sen jälkeen vietetään yhdessä kokkojuhlaa Karunan kauniissa maisemissa. Myynnissä on pientä purtavaa. Viiden euron retkimaksu kerätään linja-autossa. Lapset retkeilevät maksutta. Paluulähtö Karunasta on noin klo 21. Juhannuksen vietossa on mukana diakoni Jaana Inberg.

Tarvasjoella juhannus alkaa perinteisellä juhannusaaton juhlalla Tarun majalla, iltakuuden lipunnoston jälkeen paistetaan makkaraa, juodaan kahvit, ja  ohjelmassa on kesäiseen tapaan yhteislaulua ja kisailua sekä iltahartaus. Juhannusta Tarun majalla on vastaanottamassa myös seurakuntapastori Daniel Räsänen. Järjestelyistä vastaa kappeliseurakunan Yhteiskunnallisen työn tiimi.

Juhannusaaton retki ja juhla sopivat kaikenikäisille eikä niihin ole ennakkoilmoittautumista.

Juhannuspäivän messuun kokoonnutaan 22.6. lauantaina, Johannes Kastajan päivänä, sekä Liedon kirkkoon että Tarvasjoen kirkkoon klo 10. Jumalanpalveluksen Liedon kirkossa toimittavat Daniel Räsänen ja Svetlana Jääskeläinen, Tarvasjoella Tuija Leeste ja Lotta Paaso.

Juhannusviikonlopun sunnuntain 23.6. kirkkopyhä on kolmas sunnuntai helluntaista. Liedon kirkossa on silloin sanajumalanpalvelus, jonka toimittavat Outi Tukia-Takala ja Tomi Satomaa.

Tarvasjoen kappeliseurakunnassa vietetään 23.6. Luomakunnan sunnuntain iltakirkkoa Metsästäjien laavulla. Iltakirkossa pappina Tuija Leeste ja kanttorina Lotta Paaso. Kahvitarjoilu ja makkaranpaisto laavulla on kappelin Lähetystyön tiimin toimesta. Metsästäjien laavu on Kivitiellä, ajo-ohje: Tieltä 10:n Tyllin teollisuusalueesta vastakkaiseen suuntaan noin kaksi km. Kuljetus laavulle lähtee Tarvasjoen seurakuntatalon pihalta klo 17.30.

Tiekirkko on avoinna myös läpi juhannuksen päivittäin klo 12–18. Liedon kirkko kutsuu silloin hiljentymään ja tutustumaan kirkkoon. Paikalla on Tiekirkko-opas, ja pienille kirkkovieraille on omaa, mukavaa tekemistä – Tiekirkkoon kun on tänä kesänä kätkeytynyt muutama siili sinnikkäästi piiloon, etsittäväksi. Käynti kotikirkossa tutustuttaa hyvin myös juhannusvieraat oman paikkakunnan nähtävyyksiin.

Torstaina, juhannuksen aatonaattona soivat urut ja piano upeasti Suvi-illan musiikkihetkessä Liedon kirkossa klo 17.30, kun kanttori Tomi Satomaa pienessä iltakonsertissa tarjoilee Pärtin, Bachin ja Nielandin musiikkia.

2019-06-20 16:20:00.0