Kirkkoneuvostoon puolet uusia valtuutettuja

eka valtuusto DSC_2254SMALL.jpg

Kirkkovaltuusto 2019-2022 kokoontui Liedon seurakuntatalolla ensimmäisen kerran tiistai-iltana 15.1.

Liedon seurakunnan uusi kirkkovaltuusto piti järjestäytymiskokouksensa tiistai-iltana 15.1.  Kirkkovaltuuston puheenjohtajaksi valittiin Seppo Mikkonen ja varapuheenjohtajaksi Soili Leppänen. Mikkonen on toiminut kirkkovaltuuston puheenjohtajana myös koko edeltävän luottamuskauden.

Kirkkoneuvoston varapuheenjohtajaksi valittiin Riina Kolkkala-Westerlund. Kirkkoneuvoston varapuheenjohtajan varajäseneksi valittiin Leena Laihia.  Sekä Kolkkala-Westerlund että Laihia ovat molemmat uusia kirkkovaltuutettuja.

Kirkkoneuvoston varsinaiseksi jäseniksi valittiin Teija Alipirjelä, Martti Heikkilä, Markus Kaajalaakso, Leena Karvala, Pinja Länsikallio, Matti Mäkitalo, Pentti Nieminen, Timo Paavilainen, Oili Riikonen sekä Leena Tervahartiala. Valituista kirkkoneuvoston varsinaisista jäsenistä uusia luottamushenkilöitä on puolet: Alipirjelä, Kaajalaakso, Länsikallio, Riikonen ja Tervahartiala. Kirkkoneuvoston puheenjohtaja on virkansa puolesta kirkkoherra Risto Leppänen.

Varsinaisten jäsenten (alla suluissa) varajäseniksi kirkkoneuvostoon valittiin seuraavat: Emmi Saariaho-Räsänen (Teija Alipirjelä), Kauko Suoranta (Martti Heikkilä), Mika Heinonen (Markus Kaajalaakso), Noora Heino (Leena Karvala), Outi Kvarnberg (Pinja Länsikallio), Juhan Heinonen (Matti Mäkitalo), Jari Lehtonen (Pentti Nieminen), Pentti Kapanen (Timo Paavilainen), Eliisa Lehti (Oili Riikonen) sekä Minna Mäkinen (Leena Tervahartiala).

Tarvasjoen kappeliseurakunnan kappelineuvoston jäseniksi valittiin Anna Järvinen, Minna Mäkinen, Aino Nurmi, Martti Heikkilä, Matti Mäkitalo sekä  Pertti Tenhunen. Virkansa puolesta kappeliseurakunnan jäsen on myös kappeliseurakunnan kappalainen, Outi Niiniaho.  Puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan kappelineuvosto valitsee keskuudestaan.

Varsinaisten jäsenten (edempänä suluissa) henkilökohtaisiksi varajäseniksi kappelineuvostoon valittiin Karoliina Koivisto (Anna Järvinen), Marita Saurén (Minna Mäkinen), Sirkka-Liisa Frantti (Aino Nurmi), Hannu Pekkarinen (Martti Heikkilä), Arto Tikka (Matti Mäkitalo) sekä Esa Mustamäki (Pertti Tenhunen).

Puheenjohtajiston, kirkkoneuvoston ja kappelineuvoston luottamushenkilövalinnat tehtiin nelivuotisen luottamuskauden kahden ensimmäisen vuoden ajaksi, vuosiksi 2019–2020

Suhteellisen vaalien toimittamista varten valittavaan suhteellisten vaalien vaalilautakuntaan valittiin koko kirkkovaltuuston toimikaudeksi 2019–2022 varsinaisiksi jäseniksi Sinikka Ala-Uotila, Jaakko Heininen sekä Eliisa Lehti ja varajäseniksi Juhan Heinonen, Anna Järvinen ja Soili Leppänen.

2019-01-16 11:42:00.0