Liedossa toinen ennakkoäänestyspäivä ensimmäistäkin vilkkaampi – koossa jo kaksi kolmasosaa viime vaalien ennakkoäänimäärästä

lukion ja ammattioppilaitoksen opiskelijoita vaaliautolla

Ruuhkaa vaaliauton opiskelijapysäkillä

Seurakuntavaalien ennakkoäänestyksen toinen päivä oli Liedossa ensimmäistäkin vilkkaampi.

Kahden ensimmäisen ennakkoäänestyspäivän jälkeen Liedossa äänestäneiden määrä on kaikkiaan 646. Se on lähes kaksinkertainen määrä verrattuna siihen äänimäärään, mikä Liedossa oli annettu viime seurakuntavaalien toisen ennakkoäänestyspäivän jälkeen: vuonna 2014 äänestäneitä Kanta-Liedossa oli kahden ensimmäisen ennakkoäänestyspäivän jälkeen 346. Kaikkiaan kasassa olisi nyt jo kaksi kolmasosaa koko viime seurakuntavaalien ennakkoäänestysviikon äänimäärästä.

Aktiivisinta toisen päivän äänestys oli jälleen Liedon keskustan K-Supermarketilla, kirjastossa sekä lukion ja ammattiopisto Novidan opiskelijoille erityisesti suunnatussa vaaliauton äänestyksessä.

– Nyt vain toivon, että aktiivisuus jatkuu, sanoo kirkkoherra Risto Leppänen.

Vaaliautolla seurakunnan muiden työntekijöiden kanssa Lietoa kiertänyt Leppänen on vaikuttunut etenkin nuorten äänestysinnosta.

–  Erityisesti olen iloinen nuorten aktiivisuudesta. Vetoan kaikkiin lietolaisiin: äänestäkää, sillä juuri nyt jokaisella äänellä on erityinen paino.

Ennakkoäänestys jatkuu 10.11. asti. Päivittäin voi äänestää Liedon keskustan K-Supermarketissa klo 9–18 sekä arkisin kirkkoherranvirastossa klo 9–13 ja Tarvasjoen kappelitoimistossa klo 12–18. Ennakkoäänestystä on myös Liedon kirjastossa, Palvelukeskus Ruskassa sekä Liedon keskustan S-marketissa. Tarkemmat tiedot Liedon ennakkoäänestyspaikoista ja -ajoista näet tästä.

9.11. saakka liikenteessä olevan vaaliauton pysäkit ja ohjelman näet tästä.

2018-11-07 20:57:00.0