Tangoprinssi veljineen konsertoi Liedon kirkossa

Usvaiseen harsoonsaLukkari3_M.jpg

Sunnuntaina 7.10. klo 16 Liedon kirkossa konsertoivat laulavat veljekset, tangoprinssi 2018 Petri Kiiski ja Liedon seurakunnan kappalainen Harri Ruskeepää yhdessä ystävänsä Paula Pietilän kanssa. Konsertin pianistina on Liedon seurakunnan kanttori Svetlana Jääskeläinen.

Konsertin ohjelmistossa on muun muassa Petri Laaksosen, Anna-Mari Kaskisen ja Pekka Simojoen lauluja. Pääosin kuullaan uudempaa hengellisestä musiikista, mutta joukossa on myös muutama klassisempi kappale.

Laulavaa kolmikkoa yhdistää ystävyys, veljeys, rakkaus lauluharrastukseen sekä sama kotiseutu, Huittinen. Paula on kotoisin Vampulasta, Harri ja Petri puolestaan Karhiniemeltä, läheltä nykyisen Sastamalan rajaa. Huittisissa he kaikki myös yhdessä konsertoivat aiemmin tämän vuoden keväällä, ja Paula ja Petri ovat yhdessä esiintyneet seudulla useammissa tilaisuuksissa viime aikoina. Liedon kirkossa pidettävässä konsertissa kuullaankin sekä Paulan ja Petrin yhteisesityksiä että Harrin ja Petrin yksinlauluja.

– Liedon kirkossa olemme Petrin kanssa konsertoineet viimeksi vuoden 2017 keväällä, silloin tosin Petri oli pianistina. Aiemmin enemmän soittoa harrastanut Petri on viime vuosina alkanut myös laulaa enenevässä määrin. Se on kantanut nopeasti hedelmää: tänä vuonna Petri kruunattiin Seinäjoen tangomarkkinoilla tangoprinssiksi, kertoo prinssin veli ylpeänä.

Harrilta itseltään on ilmestynyt kaikkiaan kolme laululevyä, Sydämeni laulut 1 ja 2 sekä Suomalaisia tunnelmia. Konsertin yhteydessä on niitä ostettavissa kymmenen euron kappalehintaan.

Konserttiin on vapaa pääsy. Vapaaehtoinen viiden euron ohjelmamaksu menee Suomen Lähetysseuran Lasten Pankin hyväksi.

2018-10-03 11:24:00.0