Syksyllä aloittaa Pappilan salissa -kirjallisuuspiiri

Tänä syksynä aloittaa Liedon pappilassa kirjallisuuspiiri. Kerran kuussa kokoontuva Pappilan salissa -piiri kutsuu lukuharrastukseen pariin ja lukukokemusten yhteiseen jakamiseen.

Aloituskerta on tiistaina 11.9. klo 18-19.30. Ensimmäisellä kerralla jaetaan ajatuksia Kjell Westön teoksesta "Missä kuljimme kerran".

Syyskuinen aloituskerta on mainio tilaisuus tutustua Kjell Westön historiallisen romaanin kiehtovaan kerrontaan ja 1900-luvun alun Helsingin-kuvaukseen – tai palauttaa mieleen tämä lukukokemus, mikäli teos on jo tuttu.

Westön romaanin valikoi aloitusteokseksi Pappilan kirjallisuuspiirin ideoija, Esko Laine, Liedon seurakunnan entinen kirkkoherra. Seuraavat teokset on piiriläisten valita yhdessä, ja piiri saa muotoutua sellaiseksi, kuin osallistujat sen luovat.

–  Tässä on ikään kuin alusta keskustelulle, tapaamiselle, yhdessäololle ja synnyille syville. Olen kuullut kirjallisuuspiiristä, jonne saattaa tulla vaikka ei olisi kirjaa lukenutkaan, joten mukaan vaan. Toivotaan, että joku sentään on valitun kirjan lukenutkin, kuvastaa Laine avoimen piirin luonnetta.

Kahvit toki myös keitetään ja juodaan yhteisen keskustelun lomassa.

– Toiveissa on, että piirin kokisi omakseen mahdollisimman moni yhdessäoloa ja elämän virikkeistämistä kaipaava, toteaa Laine.

Pappilan salissa -lukupiiri syksyllä tiistaisin 11.9,  9.10., 13.11. sekä 11.12 klo 18–19.30. Lisätiedot: Esko Laine, p. 050 566 2110.

2018-09-03 18:09:00.0