Seurakunta mukana Lieto-viikon runsaassa tapahtumatarjonnassa

Paikallistapahtumien täyttämää Lieto-viikkoa vietetään 10.–19.8. Myös Liedon seurakunta on jälleen mukana viikon tapahtumissa monin tavoin.

Perinteisiä Lieto-viikon hautausmaakierroksia pidetään Liedon kirkon, Tarvasjoen, Keisvuoren sekä Viinamäen hautausmailla. Liedon museon opastamilla, suosituilla kierroksilla kerrotaan näiden lietolaisten hautausmaiden historiasta sekä hautausmaiden kulttuurihistoriasta ja symboliikasta yleensä. Viinamäen kierroksella kuullaan lisäksi lietolaisista hautaustavoista esihistoriasta kristinuskon aikaan. Opastettujen kierrosten kesto on noin puolitoista tuntia ja niitä pidetään sekä päivä- että ilta-aikaan. Jokaisen kierroksen päätteeksi voi vielä jäädä pieneen hartaushetkeen.

Liikunnallisia iltoja voi viettää tutustumalla israelilaiseen piiritanssiin ja Lieto-opiston kanssa yhteistyössä pidettäviin Gospel-lattareihin. Hengellisten laulujen iltaan kokoonnutaan pappilassa ja sen tunnelmallisessa pihapiirissä.

Lieto-viikon torstaina on Tarvasjoen Hyvinvointikeskuksessa kaikille avoin ehtoollishartaus ja Liedon kirkossa tämän kesän viimeinen suvi-illan hartaushetki.

Lieto-viikon aloitusviikonloppuna on sunnuntain jumalanpalveluksissa koulutiensä aloittavien siunaaminen sekä Liedon kirkossa että Tarvasjoen kirkossa. Aloitusviikonlopun sunnuntain vietetään myös lasten ja koko perheen SmugsuRok-päivää, jonka aloittaa Riemun ja Reilun, eli seurakunnan lastenohjaajien maskottikissojen iloinen muskarihetki. Viikonlopun SmugglerRokissa puolestaan on päivystystyössä mukana seurakunnan nuorisotyö.

Lieto-viikon päätteeksi 19.8. sunnuntaina vietetään Lieto-viikon sanajumalanpalvelusta. Siinä saarnaa Gunnar af Hällström, liturgina on Risto Leppänen ja musiikista vastaa kanttori Jenni Urponen yhdessä Lieto-viikon jumalanpalvelusta varten kootun projektikuoron kanssa. Ennen jumalanpalvelusta levähdetään kirkossa kirkkoluennan parissa, lukijana Kari Pohjola Liedon kirjastosta.

Päätösviikonloppuna vietetään myös seurakunnan leirikeskuksessa Halssissa Kaikkien leiri — kaikenikäisille sopivaa, monipuolisen ohjelman tarjoavaa leiriä, johon voi osallistua joko yhden päivän ajan tai vaihtoehtoisesti yöpyä ja olla kaksi vuorokautta.

Pääosin  paikallistoimijoiden  tuottaman Lieto-viikon ohjelmaa koordinoi Liedon kunta. Koko ohjelmaan voi tutustua kunnan tiedotuslehti Lietolaisen ​sivuilla sekä Facebookissa: ​@Lietoviikko​

Liedon seurakunnan tapahtumat verkkosivujen tapahtumakalenterissa.

2018-08-10 15:24:00.0