Radiojumalanpalvelus Tarvasjoen kirkosta

Yle Radio1 lähettää jumalanpalveluksen Tarvasjoen kirkosta sunnuntaina 8.7. klo 10. Radiojumalanpalveluksen toteutuksessa ovat mukana mieskuoro Tarvasjoen lauluweikot Satu Luukkosen johdolla sekä jumalanpalvelusta varten on koottu projektikuoro kanttori Kaisa Takkulan johdolla. Jumalanpalveluksessa saarnaa ja liturgian toimittaa kappalainen Outi Niiniaho.

– Radiojumalanpalveluksen musiikki on aina vähän erityisempää, jokainen seurakunta haluaa näyttää parastaan. Tarkoituksena on, että radiojumalanpalvelus olisi mahdollisimman paljon kulloisenkin seurakunnan kuuloinen, kertoo kanttori Kaisa Takkula.

Noin kahdenkymmenen laulajan projektikuoro onkin aloittanut harjoitukset jo huhtikuussa, ja myös virret on valittu jo yli kuukausi sitten. Mukana on sekä varsinaisesta virsikirjasta että lisävihon virsiä, ja virsistä on tehty ja valittu sovituksia. Sovitusten ohella kuullaan myös kanttorin oma sävellys. Tarvasjoen Lauluweikot aloittavat jumalanpalveluksen juhlallisesti Franz Schubertin kuoromusiikilla.

Kaikki jumalanpalveluksen tiedot pitää olla tiedossa Yleisradiossa jo kuusi viikkoa ennen varsinaista jumalanpalvelusta, sen jälkeen niitä ei voi enää muuttaa.

– Projektikuoroon sen sijaan kyllä vielä pääsee ja mahtuu mukaan, kannustaa Takkula.

Radiojumalanpalvelukseen myös toivotaan paljon kirkkokansaa mukaan, jotta laulu raikaisi eetteriin vahvana ja voimallisena. Vaikka siis ajatus jäädä kuulemaan lähetystä kotisohvalle kutkuttaisi, on hyvä suunnata kirkkoon. Verkostahan radiojumalanpalveluksesta voi nauttia myöhemminkin.

Palveluksen jälkeen juodaan vielä Lähetyksen tiimin kirkkokahvit

kirkonmäellä.

Edellisen kerran radiojumalanpalvelus Tarvasjoen kirkosta kuultiin

vuonna 2014.