Tarvasjoen tunnustukseton hautausmaa myös Koski Tl:n käyttöön

Koski Tl:n seurakunta alkaa käyttää Tarvasjoen tunnustuksetonta hautausmaata. Asiasta päätti kirkkoneuvosto kokouksessaan 26.4.  Koski Tl:n seurakunta oli lähestynyt Liedon seurakuntaa pyynnöllä, koska sillä ei ole itsellään ollut osoittaa tunnuksetonta hauta-aluetta.

Tarvasjoen tunnustukseton hautausmaa on Liedon seurakunnan lisäksi Auran ja Marttilan seurakuntien käytössä. Kyseiset seurakunnat allekirjoittivat yhteistyösopimuksen tunnustuksettoman hauta-alueen käyttöoikeudesta, hoitamisesta ja kustannusten jakamisesta vuonna 2007, josta alkaen seurakunnilla on ollut velvollisuus olla osoitettavissa tunnustukseton hauta-alue.

Hautaustoimilain mukaan ihmisellä tulee olla mahdollisuus tulla haudatuksi tunnustuksettomalle hauta-alueelle eikä tämä alue saa sijaita kohtuuttoman kaukana seurakunnan tai seurakuntayhtymän alueesta.

Kirkkoneuvoston kokouksen 24.6. pöytäkirjan voit lukea täältä. Linkki avautuu uudessa välilehdessä

2017-05-05 16:31:37.0