Mikael Pentikäinen ja Saara Kinnunen aloittavat kirjailijaillat kirkossa

Mikael Pentikäinen ja Saara Kinnunen, illan keskustelijat

Keväällä Liedon ja Tarvasjoen kirkoissa pidettävissä kirjailijailloissa kohdataan puhuttelevia aiheita, kiinnostavia teoksia ja niiden tekijöitä.

Illat aloittaa keskiviikkona 22.3. Liedon kirkossa Saara Kinnusen ja Mikael Pentikäisen keskustelu, jonka teemana on Isän kaipuu.  Kinnusen Isän kaipuu -teos palkittiin vuoden 2016 kristillisenä kirjana. Valinnan vuoden kristillisestä kirjasta teki Suomen yrittäjien toimitusjohtaja, itsekin luottamuksesta kirjan kirjoittanut Mikael Pentikäinen.

Filofian ja valtiotieteen maisteri Saara Kinnunen toimii sosiaalipsykologina ja perheterapeuttina. Hän on julkaissut useita teoksia ja luennoinut laajasti muun muassa parisuhteeseen ja perheeseen liittyvistä teemoista.

Kinnunen on kertonut havainneensa terapiatyössä, miten huonovointisuuden taustalla on usein haavoittunut isäsuhde. Kinnusen mukaan kirja sopii sekä terapiatyötä tekeville että yksityisille ihmisille itsetuntemuksen lisäämiseen ja itsensä kanssa työskentelemiseen. Lisäksi se voi tukea isiä tiellä parempaan vanhemmuuteen.

Isän kaipuun esittelytekstissä todetaan isäsuhteen olevan voimavara sekä tytölle että pojalle. Isä näyttelee merkittävää osaa ihmisen itsetunnon kehityksessä. Isäsuhteen kivut varjostavat monia elämän alueita ja isättömyyden aiheuttama vaillinaisuuden tunne voi seurata vielä aikuisuudessa. Isäsuhteen traumoja voidaan työstää, vaikka konkreettista sovintoa ei olisi mahdollista saavuttaa.

Toisen näkökulman Isän kaipuu -aiheeseen illassa tuo syyrialais-lietolainen Ahmad Saleh, joka parhaillaan odottaa oman perheensä jälleennäkemistä. Illan isäntänä on Lieto-opiston rehtori Risto Suominen.

Kirkkoareenan kahvitarjoilun järjestävät Vanhalinnan Martat.

Kirjailijat Kirkkoareenalla kevään aikana:

keskiviikkona 22.3. klo 18 Liedon kirkossa: Mikael Pentikäinen sekä Saara Kinnunen ja Isän kaipuu

torstaina 6.4. klo 18 Liedon kirkossa: Riikka Pulkkinen ja Paras mahdollinen maailma

keskiviikkona 3.5. klo 18 Tarvasjoen kirkossa: Tommy Hellsten ja Tähän olen tullut

2017-03-13 11:12:01.0