Seurakuntapastorin virkaa tavoittelee 11

Tarvasjoen kirkko syksyllä.

Seurakuntapastorin viran täytön myötä saadaan samalla Tarvasjoen kirkkoalueen jumalanpalveluselämää luotsaava pappi. Tarvasjoki on yksi Liedon seurakunnan neljästä kirkkoalueesta. kuva: Eeva Sisso.

Liedon seurakunnassa avoimena olevan seurakuntapastorin virkaan ilmoittautui 11 hakijaa:
Martti Haltia, Menni Heikkinen, Elina Kerokoski, Venla Koivula, Lillimari Lehmijoki, Annamari Lehtinen, Saila Ojansuu, Sinikka Pietilä, Riina Pulkkinen, Jukka Raunu ja Mikael Suontausta.

Nyt täytettävään seurakuntapastorin viran tehtäviin lukeutuvat papintyöt koko seurakunnan alueella ja erityisesti Tarvasjoen kirkkoalueen jumalanpalveluselämän koordinointi ja kehittäminen sekä kirkkoalueen viestintä. Olennaisena osana virkatehtäviä on lisäksi rippikoulutyö. Seurakunnan toiveena on, että virkaan valittava on jo aiemmin saanut pappisvihkimyksen.

Haastatteluun kutsuttuja kuulee kirkkoneuvoston nimeämä työryhmä, luottamushenkilöistä Seppo Mikkonen, Emmi Saariaho-Räsänen, Minna Mäkinen, Matti Mäkitalo sekä kirkkoherra Risto Leppänen.

Haastattelut pidetään tänään 14.9. Tarvasjoella – tulevan seurakuntapastorin nimikkokirkkoalueella.

Liedon seurakunnan kirkkoneuvostossa seurakuntapastorin viran täyttöä käsitellään 29.9. Sen jälkeen päätöksen viran täytöstä tekee Turun arkkihiippakunnan tuomiokapituli.

2022-09-14 14:17:00.0