Tukia-Takala kappalaisen virkaan

Outi Tukia-Takala

päivitetty 26.5.2022 klo 18:10

TM, Vehmaan seurakunnan vt. kirkkoherra Outi Tukia-Takala on valittu Liedon seurakunnan kappalaisen virkaan.  Kappalaisen vaalin toimitti Liedon kirkkovaltuusto kokouksessaan 25.5.2022. Tukia-Takala sai vaalissa 22 ääntä.  Neljä ääntä vaalissa sai Sinikka Pietilä, Liedon seurakunnan vs. seurakuntapastori.

Tällä hetkellä Tukia-Takala toimii Vehmaan seurakunnan vt. kirkkoherrana. Tätä tehtävää hoitaakseen hän on viime vuoden lokakuusta ollut virkavapaalla Liedon seurakunnasta. Liedossa hänellä on vuodesta 2010 ollut seurakuntapastorin virka. Pappisvihkimyksen Tukia-Takala on saanut vuonna 2009.

Viran täytössä erityisesti huomioitavat painopisteet olivat papin perustyön laaja-alaisen hallinnan lisäksi jumalanpalveluselämän ja kirkkotilojen käytön kehittäminen sekä viestintäosaaminen.

Kappalaisen virkaa haki määräajassa kaikkiaan kuusi hakijaa. Vaali toimitettiin viiden hakijan kesken yhden hakijan ilmoitettua hakemuksensa vetämisestä pois.

Kappalaisen virka tuli Liedossa täytettäväksi, kun kappalainen Pauliina Uhinki-Suomisen valinta Turun Henrikinseurakunnan kirkkoherran virkaan sai lainvoiman.

Tukia-Takala aloittaa virassa todennäköisesti 15.11.2022 alkaen.

Kirkkovaltuuston 25.5.2022 pöytäkirja luettavissa verkkosivuilla maanantaina 30.5.2022.

Uutista päivitetty 26.5.2022 klo 18:10: kaikista hakijoista jätetty vain lukumäärätieto sekä lisätty tieto vaalissa mukana olleiden määrästä.

2022-05-25 18:54:00.0