Seurakuntavaalien vaalipäivän äänestyspaikat Liedossa

Seurakuntavaalien vaalipäivänä 18.11.2018 äänestys on klo 11–20. Äänioikeutettu voi äänestää oman seurakuntansa äänestyspaikassa. Liedon seurakunnassa äänestyspaikat ovat Liedon kirkko ja Tarvasjoen kirkko. Äänestää tulee jommassakummassa näistä oman asuinalueen mukaan: kanta-Liedossa asuvien äänestyspaikka on Liedon kirkko ja Tarvasjoen kappeliseurakunnan alueella asuvien Tarvasjoen kirkko. Liedon kirkolla on vaalipäivänä tarjolla vaalisoppaa päivällä sekä myöhemmin iltapalaa, kahvia, teetä ja sämpylää.

Valtakunnallinen tulospalvelu ja vaalistudio palvelevat

Alustavia tuloksia julkaistaan vaalipäivän iltana verkkosivulla sitä mukaa, kun niitä on syötetty vaalien laskentajärjestelmään. Liedon seurakunnan tulokset näkyvät seurakunnan omilla seurakuntavaalit -sivuilla

Valtakunnallinen, seurakunta- ja yhtymäkohtainen tulospalvelu on seurattavissa valtakunnallisilla seurakuntavaalit.fi-sivuillaLinkki avautuu uudessa välilehdessä  Arvio valtakunnallisesta äänestysprosentista saadaan samana iltana noin klo 22.

Vaali-iltana voi myös seurata Vaalistudiota osoitteessa evl.fi Linkki avautuu uudessa välilehdessä Vaalistudion lähetys alkaa klo 21, ja siinä seurataan äänestysprosenttia ja ensimmäisiä vaalituloksia. Studiossa pohditaan asiantuntijavieraiden kanssa myös, miten demokratia toteutuu kirkossa ja mitkä asiat nousevat seurakunnissa haasteiksi uusien neuvostojen ja valtuustojen aloittaessa.