Nyt voit tilata Halssi-hupparin!

Värivaihtoehdot ja lähikuva hupparin kuvituksesta, jossa Halssiin liittyviä sanoja ja piirroskuvia.

Halssi-huppari

Halssi-hupparissa on Halssi-teemainen kuva ja valittavissa ovat kaikki liturgiset värit!
Hupparin hinta on 38 euroa ja se maksetaan tilausta tehdessä. Saat sähköposti-ilmoituksen, kun huppari on noudettavissa. Viestin saatuasi voit noutaa tilaamasi hupparin Nuortentalolta.

Tilaa huppari tästä

Viisi liturgista väriä?

Kirkkovuoden värejä kutsutaan myös liturgisiksi väreiksi. Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa käytetään viittä liturgista väriä: valkoista, punaista, vihreää, violettia ja mustaa.

Liturgiset värit ilmentävät kirkkovuoden pyhien aiheita. Pyhäpäivän liturgista väriä käytetään yleensä koko seuraavan viikon ajan.

Valkoinen kuvaa iloa, kiitosta, puhtautta ja autuutta. Se on myös Jumalan, Kristuksen, taivaan enkelien ja pyhien symboli.
Punainen on Pyhän Hengen, veren, tulen ja todistuksen väri.
Vihreä kuvaa toivoa ja iankaikkista elämää, mutta on myös elämänvoiman ja kasvun väri.
Violetti on katumuksen, odotuksen ja valmistautumisen väri.
Musta on kuolemansurun ja katoavaisuuden väri.

Lisätietoa huppareista:

nuorisotyönohjaaja