Moottoripyöräkulkue.
Ohjeita moottoripyöräilijöille

Motoristikirkko Liedossa 13.5. ja moottoripyörien kokoontuminen Kupittaalla

Paraatiin kokoonnutaan Turussa Kupittaalla Blombergin aukiolla klo 12 alkaen. Blomberginaukion sijainti kartalla

Liedossa tapahtumapaikka on Liedon kirkon pysäköintialue. Liedon kirkon (Kirkkotie 14, Lieto) sijainti kartalla.

Turvallisen ja sujuvan ajon varmistamiseksi

• Noudata opastusta ja liikenteenohjausta.

Kupittaalla
  • Ole  valmis  hyvissä  ajoin  ennen  oman  ryhmäsi  lähtöä: moottoripyörä käynnissä, ajovarusteet päällä.
  • Paraatin lähtö Kupittaalta tapahtuu klo 13.30 alkaen, moottoripyörien määrän mukaan ajoryhmittäin.
  • Jos myöhästyt, älä yritä liittyä paraatiin kesken matkan, vaan aja itsenäisesti perille. Älä myöskään poikkea paraatista matkan aikana.
  • Älä ryhmity paraatiin Kupittaalla, mikäli et aio ajaa siinä Liedon kirkon edustalle asti.

Liedossa
  • Motoristikirkkoon tulevat moottoripyörät ajetaan kirkon edustan pysäköintipaikalle liikenteenohjaajien opastuksen mukaan.
    Muualle ei tule  pysäköidä:  Piha  tyhjenee  hyvin  sujuvasti  ja  nopeasti  tapahtuman  jälkeen, joten ruuhkaan juuttumista ei tarvitse pelätä.

Muodostelmassa ajaminen

Siellä, missä tie sallii, kannattaa kulkueen ajaa niin kutsutuissa shakkiruuduissa eli vetoketjumuodostelmassa. Tavallaan siis kahdessa jonossa.
Tällaisessa muodostelmassa ajaen jono on lyhyempi, ja turvalliset välimatkat voi silti pitää edellä ajavaan, samassa jonossa olevaan.

Havainnollistava piirroskuva vetoketjumuodostelmassa ajamisesta.
Ajaminen ns. shakkiruuduissa, eli vetoketjumuodostelmassa. (kuva: Lieto MC)

Ajonopeus

Ryhmänä ajettaessa on käytettävä tasaista ajonopeutta. Nopeita kiihdytyksiä ja äkkinäisiä jarrutuksia on syytä välttää. Etäisyydet ryhmässä on syytä pitää riittävinä.

Muistathan, että ryhmässäkin jokainen vastaa omasta ajostaan. Ryhmän johtajan tulisi vastata että ajonopeus on ryhmän tasolle sopiva, mutta jos porukka kulkee kovempaa kuin itsesi kannalta on turvallista, hiljennä ja päästä muut tarvittaessa ohi.

Pahoittelemme haittaa liikenteessä

Pyydämme Liedossa motoristikirkkopäivänä 13.5.2023 liikkuvia huomioimaan:
Kirkkotie välillä Karjatie – Hyvättyläntie on suljettu n. klo 12-18, jolloin liikenne ohjataan Hyvättyläntien ja Karjatien kautta. Seurakuntatalon paikoitusalue on käytössä. Pahoittelemme aiheutuvaa haittaa!