Syysbarokkia Liedossa livenä, Turusta striiminä

Lokakuun ensimmäisenä viikonloppuna kuullaan sekä Liedon kirkossa että Turun Martinkirkossa J.S. Bachin ja D. Buxtehuden kantaatteja. Ohjelmassa on muun muassa yksi Bachin kauneimmista ja tunnetuimmista kantaateista Christ lag in Todesbanden ja konsertti päättyy Buxtehuden kantaatin numero 15 riemulliseen Hallelujaan.

Syysbarokissa musisoivat Liedon kanttorin Tomi Satomaan johtama Liedon kamarikuoro Musica Vocale sekä Martinseurakunnan kanttorin Julia Tammisen kokoama turkulaisista ja helsinkiläisistä vanhan musiikin ammattilaisista koostuva barokkiyhtye. Solistina on tenori Mats Lillhannus. Liedon kirkkoon on vapaa pääsy ja ovilta ostettavissa oleva käsiohjelma maksaa 10 €.

Tämänhetkisiä turvaohjeistuksia noudattaen Liedon kirkkoon sopii enintään noin 80 hengen konserttiyleisö, joten kannattaa olla ajoissa liikkeellä. Konsertti alkaa Liedon kirkossa lauantai-iltana 3.10. kuudelta.

Martinkirkon konserttia voi puolestaan seurata livestriiminä Martinseurakunnan Facebook-sivulla. Martinkirkossa Syysbarokki soi sunnuntai-iltana 4.10. seitsemästä alkaen.

2020-09-16 14:37:07.0