Liedon seurakunnan talousjohtajan vastuulle myös Auran seurakunnan taloustoimisto

Kirkkoneuvosto hyväksyi kokouksessaan 20.8.2020 Liedon ja Auran seurakuntien välisen taloushallinnon yhteistyösopimuksen. Sopimuksen mukaan Liedon seurakunnan palveluksessa oleva talousjohtaja vastaa Auran seurakunnan talouspäällikön ja taloustoimiston tehtävistä. Korvauksena Auran seurakunta tuottaa toimistosihteeripalveluja Liedon seurakunnalle yhden työpäivän viikossa.

Sopimuksen taustalla on tuleva seurakuntaliitos. Se ollessa edessä ei ole nyt mielekästä täyttää Auran seurakunnassa avoinna olevaa talouspäällikön tehtävä. Auran kirkkovaltuusto käsitteli asiaa kokouksessaan 30.6.2020 ja pyysi Liedon seurakunnan taloushallintoa laatimaan luonnoksen taloushallinnon yhteistyösopimukseksi.

Kirkkoneuvoston pöytäkirja 20.8.2020 verkossa.

2020-08-27 12:33:47.0