Tutkija Liisa Väisänen vie symbolien pitopöytään

Liisa Väisäsen kasvokuva

Symbolitutkija, FT Liisa Väisänen on TV:stäkin tuttu historian ja uskonon erityisasiantuntija

Symbolitutkija, FT Liisa Väisänen pitää sunnuntaina 3.11. Tarvasjoen kirkossa luennon ruokailun symboliikasta sekä ateriointia kuvaavasta taiteesta; esimerksi Raamatun kertomusten ateriat ovat aina olleet suosittuja taiteen kuvaamisen kohteita.

Väisäsen luennolla kuullaan siitä, miten ateriointi on paljon muutakin kuin ruokaa. Se on oleellinen ja välttämätön osa kulttuuriamme, ja niinpä kaikki se, mitä ruokapöydässä tapahtuu, on ladattu symboleilla.

Liisa Väisänen on kirjoittanut luennon aiheen nimen kanssa samannimisen teoksen, Symbolien pitopöydässä (Kirjapaja 2018). Väisänen on myös tullut tutuksi YLEN televisiosarjasta Merkkien salat, jossa myös yksi osa on omistettu ruokasymboliikalle. Sarjaan voi tutustua Yle Areena -palvelussa.

Historian ja uskonnon erityisasiantuntija Väisänen kertoo asioista kansantajuisesti, kiinnostavasti ja hauskasti. Tarvasjoella hän on vieraillut aiemminkin. Muutama vuosi sitten Väisänen kävi kertomassa Tarvasjoen kirkon symboliikasta. Tämä luento on kuunneltavissa YouTubesta. Väisänen on ollut myös kappeliseurakunnan monella matkalla oppaana.

Symbolien pitopöydässä sunnuntaina 3.11. klo 15 Tarvasjoen kirkossa. Kahvitarjoilu.

2019-10-25 10:08:00.0