Jääskeläisen, Kleemolan ja Helinin yhteiskonsertti päättää suvisarjan

Tummasävyinen kasvokuva Patrik Kleemolasta, joka seisoo osittain kitaran takana.

Liedon kirkossa sunnuntaina konsertoiva klassisen kitaran taituri Patrik Kleemola esiintyy aktiivisesti soolokonsertein, kamarimuusikkona ja sinfoniaorkesterin solistina.

Ensi sunnuntaina saa päätöksen Liedon kirkon kesäkonserttisarja. Säveliä suvi-iltaan -iltakonsertissa on kaksi osuutta, joista ensimmäisessä esiintyvät sopraano, Liedon seurakunnan kanttori, Svetlana Jääskeläinen sekä pianisti Pasi Helin. Monipuolinen ohjelma alkaa Mozartilla ja päättyy moderniin You Raise Me Up -kappaleeseen. Väliin mahtuu suomalaisten säveltäjien, Leevi Madetoja, Oskar Merikannon sekä Jari Linjaman sävellyksiä.

Konsertin jälkimmäisellä puoliskolla estradin saa Patrik Kleemola, joka edustaa klassisen kitaran soiton eturivin taitelijoita Suomessa. Sunnuntain konsertissa Kleemola esittää kitarakonserton, joka on lähtöisin meksikolaissyntyisen Manuel M. Ponsen (1882-1948) kynästä. Siinä on espanjalaisen musiikin vaikutusta. Pianisti Pasi Helin säestää myös Kleemolaa.

Säveliä suvi-iltaan -sarjan päätökonsertti

Liedon kirkossa su 15.9. klo 18: sopraano Svetlana Jääskeläinen, kitaristi Patrik Kleemola, pianisti Pasi Helin.

2019-09-09 14:17:00.0