Musica Vocale ottaa uusia laulajia – tutustua voi avoimissa harjoituksissa

Kamarikuoro Musica Vocale ottaa uusia laulajia. Liedon kirkossa ensi keskiviikkona pidettävissä avoimissa harjoituksissa pääsee kuulemaan ja katsomaan kamarikuoron työskentelyä sekä keskustelemaan siitä, miten kamarikuoron riveihin on mahdollista nousta mukaan.

– Musica Vocale on upea harrastusmahdollisuus laulajalle, joka haluaa päästä laulamaan hienoa musiikkia laadukkaassa ja tavoitteellisessa porukassa, kuitenkin ilman ryppyjä otsassa, kuvaa kuoron johtaja, Liedon seurakunnan vastaava kanttori Tomi Satomaa.

– Musica Vocalessa voi päästä laulamaan radiossa kymmenille tuhansille kuulijoille ja matkata välillä ehkä ulkomaillekin musisoimaan, houkuttelee Satomaa.

–  Osana motivoitunutta laulajajoukkoa saa treenaamisen jälkeen kokea myös sen huikean tunteen, kun teos sujuu ja useat laulajat ovat kuin yhtä ääntä. Ja tietysti seurakunnan kuorona toimivan Musica Vocalen laulajana saa olla myös synnyttämässä musiikin iloa rakkaassa Liedon kirkossamme.

Satomaa tietää, mitä lupaa, sillä hän on itse luonut perustan luotsaamalleen kamarikuorolle. Pienestä, vuonna 2011 perustetusta lauluryhmästä on Satomaan ohjauksessa kehittynyt korkeatasoinen kuoro, joka myös lietolaistui johtajansa myötä; Urkuri, kirkkomuusikko Tomi Satomaa on helmikuusta alkaen työskennellyt Liedon seurakunnassa vastaavana kanttorina.

Kuoronjohtaja kannustaa tulemaan rohkeasti tutustumaan.

–  Valmis laulaja ei tarvitse olla, sillä laulamista oppii kuorossa.

Ikäsuositus Musica Vocalen laulajille on 18-55 vuotta.

Musica Vocalen avoimet harjoitukset keskiviikkona 28.8. klo 19–21 Liedon kirkossa. Kahvitarjoilu asehuoneessa.

2019-08-21 14:00:00.0