Pärt, Bach ja Nieland aloittavat juhannuksen

Kanttori, urkuri Tomi Satomaa soittaa pianolla ja uruilla Pärtin, Bachin ja Nielandin musiikkia Liedon kirkossa torstaina suvi-illan musiikkihetkessä. Tällä pienellä iltakonsertilla Liedon kirkon jokirantamaisemissa juhannuksen aatonaattona sopii hyvin aloittaa keskikesän juhlan vietto.

Musiikkihetken aluksi kuullaan Arvo Pärtin kaunis ja rauhoittava pianoteos Variationen zur Gesundung von Arinuschka.

Toisena konsertissa on Johann Sebastian Bachin Toccata, Adagio & Fuga C-duuri. Upean teoksen Adagio -osa on yksi Bachin kauneimmista sävellyksistä.

Musiikkihetki päättyy Jan Nielandin juhlalliseen teokseen Marche Triomphale, jossa Liedon kirkon uruista otetaan kaikki se irti, mitä otettavissa on.

Suvi-illan musiikkihetki Liedon kirkossa 20.6. klo 17.30: Tomi Satomaa, urut ja piano.

2019-06-18 11:29:00.0