Nimikilpailulla haetaan nimeä uudelle toimitilalle

Kuva rakenteilla olevasta talosta rakennustyömaalla, kun työmaa illalla hiljentynyt.

Seurakunnan uusi toimitila sekä sen nimi ovat molemmat työn alla. Nimeä talolle etsitään nimikilpailulla.

Liedon seurakunnan rakenteilla oleva toimitila on kulkenut hankenimellä Monitoimitila. Nyt rakennukselle etsitään sopivaa nimeä nimikilpailun kautta.

Uudisrakennus asemoituu melko tarkasti pois puretun Vanhan seurakuntatalon paikalle. Taloa tehdään samaan pihapiiriin seurakuntatalon ja seurakunnan Nuortentalon kanssa, Kirkkotien ja Hyvättyläntien kulmaan, Liedon kirkon ja pappilankin läheisyyteen. Tarkoitus on, että seurakunnan palvelut ja toimitilat ovat lähitulevaisuudessa, useiden väistötiloissa toimittujen vuosien jälkeen, toistensa läheisyydessä helpommin saavutettavissa.

Syksyllä valmistuvaan rakennukseen tulee pienet monitoimitilat seurakuntaelämän ja -toiminnan tarpeisiin kaikenikäisille – erityisesti lasten ja perheiden kerhoille ja toiminnalle. Lisäksi taloon tulee seurakunnan virastopalvelut ja yhteiskäytössä olevat työtilat papeille, kanttoreille ja diakoniatyöntekijöille.

Vaan mikä sopisi tähän tarkoitukseen valmistuvalle talolle nimeksi? Nimikilpailu on käynnissä toukokuun loppuun. Siihen voi osallistua lähettämällä nimiehdotuksen perusteluineen kirkkoherranvirastoon, sähköpostiosoitteeseen liedon.khranvirasto@evl.fi, tai postittamalla tai tuomalla ehdotuksena osoitteeseen Liedon seurakunta, Hyvättyläntie 6, 21420 Lieto.

Päätöksen nimestä tekee Liedon seurakunnan kirkkoneuvosto. Voittajaehdotus palkitaan Marja-Riitta Perttulan teoksella Liedon paikannimiä ja tarinoita.

kuvateksti:

2019-05-17 09:30:00.0