Tarvasjoella konsertoidaan Joulua kohti paikallisin voimin

Ensi perjantaina ovat Tarvasjoella paikalliset esiintyjät kirkkokonsertissa kohottamassa tunnelmaa kohti joulua.

Tarvasjoen kappelineuvoston puheenjohtaja, itse aktiivinen musiikin harrastaja Minna Mäkinen kertoo paikallisin voimin tuotetun joulukonsertin olleen pitkäaikainen haave.

– Vuosittain Tarvasjoella on järjestetty keväällä Yhteisvastuukeräyksen hyväksi konsertti, jossa paikalliset esiintyjät ovat tuoneet kortensa kekoon hyvällä asialla. Ajatus samalla periaatteella järjestettävästä joulukonsertista on muhinut vuosikausia. Usein on kuitenkin ollut niin monta esiintyjää jo tulossa Tarvasjoen tunnelmalliseen kirkkoon ennen joulua, että ajatus omasta konsertista  on siirtynyt eteenpäin. Tänä vuonna on ryhdytty sanoista tekoihin.

Kohti joulua -konsertin esiintyjäkaarti on monipuolinen. Mukana on Tarvasjoen lauluveikot johtajanaan Satu Luukkonen. Taitavan paikallisen johtajan vetämänä Lauluveikot on herätetty Ruususen unesta erittäin soinnikkaaksi mieskuoroksi. Jouluista puhallinmusiikkia konsertissa tarjoilee Liedon Soittokunta johtajanaan Markus Länne. Soittokunnan riveistä löytyy myös tarvasjokelaisia soittajia. Lisäksi esiintymässä  on Tenoriveikot sekä monta yksittäistä laulajaa.

– Kukin haluaa olla johdattamasta kuulijoita niihin niin rakkaisiin joulumuistoihin ja - tunnelmiin, joita joululaulut mielissä herättävät, kuvaa Mäkinen.

Vuonna 2014, viimeisenä jouluna ennen Tarvasjoen yhdistymistä Liedon seurakuntaan, paikalliset muusikot levyttivät cd-levyn Tarvasjoen joulu. Se on kokoelma uusia ja vanhoja, hartaita ja iloisia joululauluja. Sitä myytiin musiikkityön hyväksi.  Kerätyillä rahoilla on muun muassa järjestetty koululaisille konsertteja, ostettu virsikirjoja Hyvinvointikeskukseen ja hankittu lauluvihkoja seurakuntalaisten käyttöön.

Kohti joulua pe 21.12. klo 19 Tarvasjoen kirkossa. Vapaa pääsy, käsiohjelma musiikkityön hyväksi 10 €.

2018-12-17 13:55:00.0