Toimiva kirkkotila -illassa Liedon kirkon remonttisuunnitelmia

KirkkolakanaLUKKARIUUTISET.jpg

Liedon kirkon remonttisuunnitelmista puhuttiin myös seurakuntien ennakkoäänestysviikolla: Lietoa kiertänyt vaaliauto kuljetti mukanaan keskusteluun inspiroivaa kuvaa remonttitavoitteista

Liedon kirkossa on torstaina Toimiva kirkkotila -ilta. Silloin puhutaan Liedon kirkon remontin lähtökohdista ja suunnittelusta. Millainen on tulevien lietolaissukupolvien kirkko? Kuinka kirkosta saadaan tila, jossa jokainen voisi liikkua rajoituksetta? Miten kirkko olisi entistä luontevampi kohtaamispaikka. Voisiko sieltä löytyä tila esimerkiksi yhdessä syömiselle? Miten kirkkoon ja suhteessa toisiinsa sijoittusivat keskeiset elementit, alttari, saarnastuoli ja kiinteä kastemalja, ja minkälaisin teologisin perustein.

Keskustelua käydään kirkkoherran Risto Leppäsen johdolla, ja mukana ovat muun muassa Liedon kirkkotilan symboliikasta teologisen taustaselvityksen laatinut Mika KT Pajunen sekä Liedon kirkon remontin hankesuunnittelija Jouko Sjöberg. Liedon kirkon remontti on suunniteltu aloitettavan vuonna 2020, ja suunnittelun pohjaksi toivotaan lietolaisten kertovan kattavasti toiveistaan ja mielipiteistään. Nyt torstaina järjestettävä ilta on mahdollisuus avoimelle keskustelulle. Illassa on myös kahvitarjoilu.

Palautetta ja ajatuksia voi kertoa myös Liedon seurakunnan verkkosivuilta löytyvällä kyselyllä. Palautelomake on sieltä myös tulostettavissa, ja sitä on jaossa myös Liedon kirkossa, seurakuntatalolla ja kirkkoherranvirastolla.

2018-11-19 11:59:00.0