Liedon kirkkovaltuustoon lähes puolet uusia – äänestysprosentti nousi 20,4:ään

vaalilautakuntaa kirkossa_S.jpg

Liedon kirkkovaltuustoon lähes puolet uusia – äänestysprosentti nousi 20,4:ään

Vaali-illan laskentatulosten mukaan Liedon seurakunnan kirkkovaltuustoon 2019–2022 valituista 27 jäsenestä uusia on 12.

Valituista naisia on 18, miehiä 9. Ehdokaslistoittain suurin edustus on Keskellä kirkkoa -listalla, jolta valtuustoon pääsi 13 ehdokasta. Meidän Tulevaisuus -listalta ehdokkaita nousi valtuustoon kahdeksan ja Ankkuri-listalta kuusi. Perusseurakunta-lista jäi ilman valtuustopaikkoja.

Uusia valtuutetuista ovat Oili Riikonen, Teija Alipirjelä, Markus Kaajalaakso, Pinja Länsikallio, Mika Heinonen, Emmi Saariaho-Räsänen, Mia Pusa, Juhan Heinonen, Leena Tervahartiala, Riina Kolkkala-Westerlund, Leena Laihia ja Paula Ranta.

Liedon kirkkovaltuuston 2019–2022 valittujen keski-ikä on 53.

Liedon seurakunnan äänestysprosentti oli 20,4. Äänestysalueittain tarkasteltuna kanta-Liedossa äänestysprosentti nousi vaalien 2014 tuloksesta, 16, 4 %:sta 19:ään. Tarvasjoen kappeliseurakunnassa äänestysprosentti laski 37,1 %:sta 31,8:aan. 16–17 -vuotiaiden äänestysprosentti oli 16,7.

Liedon seurakunnan tulokset kirkkovaltuustoon kaudeksi 2019–2022 valituista näkyvät seurakunnan omilla seurakuntavaalit -sivuilla

Vaalin tuloksen vahvista vaalilautakunnan kokous pidetään maanantaina 19.11. klo 18 alkaen.

Vaalilautakunnan puheenjohtaja Ilkka Jokioinen on äänestysaktiivisuudesta iloinen ja vaalien kulkuun tyytyväinen.

– Haluan koko vaalilautakunnan puolesta kiittää kaikkia äänestäjiä, ehdokkaita ja vaalien toimittamiseen osallistuneita – kaikkia osapuolen saumattomasta tiimityöskentelystä!

2018-11-19 00:05:00.0