Seurakuntavaaliehdokkaita lähtee neljältä eri listalta kaikkiaan 67

Liedon seurakunnassa on 67 ehdokasta seurakuntavaaleissa 2018. Ehdokkaat ovat neljältä listalta. Uusia ehdokkaita on kaikkiaan 47. Tunnus n-ehdokkaan perässä kertoo tämän olevan nykyisen kirkkovaltuustoon jäsen. Kaikkiaan 67 ehdokkaasta naisia on 33 ja miehiä 34 .

Ankkuri-listalla on 15 ehdokasta, joista 11 uutta:

Ala-Uotila, Sinikka (n); Auramaa, Pauli; Halava, Vili; Heikkilä, Martti (n); Kolkkala-Westerlund, Riina; Korkeakoski, Sirkka Liisa; Laihia, Leena; Nurmi, Aino (n); Nurmi, Leena; Pihlajamäki, Keijo; Piispa, Marja-Leena; Ranta, Paula; Suominen, Janne; Suoranta, Kauko sekä Tuominen, Marjatta (n).

Keskellä kirkkoa -listalla on 23 ehdokasta, joista 18 uutta:

Alipirjelä, Teija; Heinonen, Juhan; Heinonen, Mika; Järvinen, Anna (n); Kaajalaakso, Markus; Koivisto, Karoliina; Kvarnberg, Outi (n); Kyllönen, Petri; Lahdenkauppi, Ilpo; Lehti, Eliisa (n); Länsikallio, Pinja; Mikkonen, Seppo (n); Mäkitalo, Matti (n); Pohjankukka, Jonne; Punkkinen, Risto (sit.); Pusa, Mia; Rekikoski, Tuula; Riikonen, Oili; Saariaho-Räsänen, Emmi; Siljamäki, Tenho; Susi, Matti; Tikka, Arto ja de Wit, Eric.

Meidän Tulevaisuus -listalla 23 ehdokasta, joista 13 uutta:

Aaltonen, Ville; Frantti, Sirkka-Liisa (n); Heininen, Jaakko (n); Heino, Noora (n); Kapanen, Pentti; Karvala, Leena (n); Lehtonen, Jari; Leppänen, Soili (n); Metsistö, Matti; Mäkinen, Minna (sit., n); Nieminen, Pentti (n); Paavilainen, Timo (n); Peltola, Minerva; Piippo, Niina; Saarinen, Ismo; Saurén, Marita; Seppälä, Suvianna; Tenhunen, Pertti (n); Tervahartiala, Leena; Virtanen, Risto; Vuoristo, Henna; Ylikännö, Minna (n) ja Kari, Mikael.

Perusseurakunta-listalla kuusi ehdokasta, joista viisi uutta:

Blomkvist, Reino; Friberg, Marko; Ketonen, Sirke; Lehestö, Mika; Pilpola, Juhani (n) ja Repo, Sari.

Hallinto kiinnostaa

Vuonna 2010 seurakuntavaaleissa ehdokkaita oli 56. Viimeksi vuonna 2014 seurakuntavaalit pidetttiin Liedon ja Tarvasjoen liitostilanteessa ja silloin ehdokkaiden määrä nousi 75:een.

– On hienoa, että puolueissa mukana olevat ovat aktivoituneet ja rekrytoineet hyvän ja monipuolisen joukon ehdokkaita, iloitsee kirkkoherra Risto Leppänen.

– Liedon seurakunta voi jo nyt onnitella itseään. Saamme jatkossakin hyviä hallintoihmisiä.

Seurakuntavaalit pidetään 18.11.2018. Ennakkoäänestys on 6.–10.11.2018. Liedon seurakunnan kirkkovaltuustoon valitaan vaalissa 27 jäsentä toimikaudeksi 2019–2022.

Lisää seurakuntavaaleista.

2018-09-19 12:58:00.0