Kari Pentikäinen ja Leila Pentikäinen uusiksi nimikkoläheteiksi

Liedon seurakunnan uusiksi nimikkoläheteiksi on valittu Leila ja Kari Pentikäinen. Päätöksen teki kirkkoneuvosto kokouksessaan 14.12. 2017.  TM, pastori Kari Pentikäinen ja hänen puolisonsa, sairaanhoitaja AMK, Leila Pentikäinen ovat lähdössä vuoden 2018 alussa kolmannelle kaudelleen Etiopiaan. Kari Pentikäinen on valittu Etiopian työalueen alueelliseksi kirkollisen työn koordinaattoriksi ja Leila Pentikäinen Etiopian työalueen kummilapsityön koordinaattoriksi. Kirkkoneuvoston päätöksen mukaisesti molempien heidän työtään tuetaan viidellä tuhannella eurolla vuosittain.

Aiemmin Liedon seurakunnan nimikkosopimuksen tuen kohteena ollut Etiopian-työn aluepäällikkö Päivi Anttila on päättänyt työnsä Etiopiassa.

Lisäksi kirkkoneuvosto päätti, että Suomen Lähetysseuran kautta NCES aids-orpojen tukihanketta tuettaisiin edelleen 10 000 eurolla vuosittain ja että seurakunta kutsuu Leila ja Kari Pentikäisen vierailemaan seurakunnassa ja kertomaan työstään.

Kirkkoneuvoston valtuutti kirkkoherran allekirjoittamaan Suomen Lähetysseuran kanssa asiakirjat. Nyt solmittavan sopimuksen seuraava tarkistuspiste on alkuvuodesta 2020. Tällöin voidaan punnita, palveleeko sopimus seurakunnan tavoitteita ja strategiaa edelleen, vai onko muutoksille tarvetta. Sopimuksen yksittäisiä kohteita voidaan muuttaa tarvittaessa ennen tarkistusaikaa esimerkiksi työalueella tapahtuvien muutosten vuoksi.

Kirkkoneuvoston kokouksen 14.12. 2017 pöytäkirja on luettavissa verkkosivuillamme.

2017-12-19 11:31:00.0