Tarvasjoella Kirkkoareena-vieraana Tommy Hellsten

Tommy Hellsten

Keskiviikkona 3.5. klo 18 kokoonnutaan Tarvasjoen kirkkoon kevään viimeiseen Kirjailijat Kirkkoareenalla –iltaan. Illan vieraana on Tommy Hellsten, teologi, terapeutti ja kouluttaja ja aiheena hänen vuonna 2016 ilmestynyt teoksensa Tähän olen tullut.

Hellsten on kirjoittanut  useita elämäntaidollisia teoksia, joista tunnetuimpia ovat Virtahepo olohuoneessa (1991), Ihminen tavattavissa (1996) ja Saat sen mistä luovut (2000). Ihminen tavattavissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä -nimeä kantaa myös Hellstenin mentorointiohjelma ja verkkosivusto, jossa Kirkkoareenan aiheena olevaa teosta kuvataan seuraavasti:

Tommy Hellsten kirjoittaa uutuusteoksessaan uskosta ja omasta hengellisestä tiestään ja etsinnästään. Matka alkoi teinipoikana ja nyt, 50 vuotta myöhemmin, välit Jumalan kanssa alkavat olla jo likeiset.

Usko ei ole Hellstenille uskonnon ja opinkappaleiden synonyymi, vaan se on ennen kaikkea kiihkeä ja ohittamaton kysymys elämästä. Juuri siksi jokaisen on otettava siihen kantaa. Kipu, häpeä, armo, rakkaus - ne ovat kaikki uskon käsitteitä ja tulevat eletyksi arjessamme todeksi joka päivä. Vaikka uskonnot jäisivät nykyihmiselle etäisiksi, yksilöinä olemme kaikki uskostamme tehtyjä.

Hellstenin matka uskon kysymysten äärelle on ollut kiivas ja ristiriitojen repimä, tie kuoppainen ja luottamus koetuksella. Suurimpia kaikesta ovat rakkaus ja yhteyden kokemus, sen matka on ennen kaikkea opettanut.

Kirkkoareenalla Hellstenin kanssa keskustelua käy kappalainen Pauliina Uhinki-Suominen. Musiikkia kuullaan Jarmo Laihian bändiltä. Kirkkoareenaan kuuluu kahvitarjoilu. Iltaa isännöi kappeliseurakunnan Yhteiskuntavastuun tiimi.

Reformaation merkkivuoden ja Suomen juhlavuoden keväänä Kirjailijat Kirkkoareenalla -iltojen myötä juhlistetaan omaa kieltä, kulttuuria ja kirjallisuutta. Iltojen teemoiksi on valittu kunkin illan kirjailijalta yksi teos aiheineen. Tommy Hellsten päättää kolmen illan sarjan.  Aiempina vieraina illoissa ovat olleet Mikael Pentikäinen ja Saara Kinnunen aiheenaan Isän kaipuu sekä Riikka Pulkkinen teoksellaan Paras mahdollinen maailma.

2017-04-28 16:20:00.0