Kauneimmat Joululaulut ja lähetysmyyjäiset Littoisissa

Torstaina 14.12. ja perjantaina klo 18 lauletaan Littoisten tehtaankirkossa Kauneimpia Joululauluja. Tilaisuudet järjestetään perinteiseen tapaan yhteistyössä Littoisten Työväenyhdistyksen sekä Kaarinan Littoisten Sosialidemokraatit ry:n kanssa.

Sunnuntaina 17.12. klo 15 soivat tehtaankirkossa vielä Lasten Kauneimmat Joululaulut.

Suomen Lähetysseuran Kauneimmat Joululaulut kajahtavat kirkoissa tänä jouluna jo 45. kerran. Alun perin adventin ajan hiljaista kirkkoelämää elävöittämään tarkoitetusta yhteislaulutapahtumasta on muodostunut kaikenikäisten suomalainen jouluperinne. Se kokoaa vuosittain noin miljoona suomalaista laulamaan kirkkoihin, ja muihin paikkoihin. Yhteislaulutapahtuman perinteen voimasta kertoo sekin, että myös ulkosuomalaiset kokoontuvat laulamaan Kauneimpia Joululauluja jo noin 20 maassa.

Kauneimmat Joululaulut on myös yksi Suomen suurimmista keräyskampanjoista. Se tekee tunnetuksi lähetystyötä ja keräystuotolla Suomen Lähetysseura auttaa kaikkein heikoimmassa asemassa olevia kehitysmaissa. Viime vuonna keräys tuotti yli miljoona euroa. Tänä vuonna Kauneimmat Joululaulut soivat syrjäytymisvaarassa olevien nuorten puolesta.

Hyvää tehdään myös lähetysmyyjäisissä

Kauneimpien Joululaulujen lisäksi hyvää tehdään myös Littoisten lähetysmyyjäisissä. Liedon seurakunnan lähetystyön vapaaehtoistyöntekijöiden järjestämät myyjäiset ovat Tammikallion seurakuntakodissa torstaina 14.12. klo 17-19.30. Myyjäisten tuotolla tuetaan ihmiskaupan uhreja Kansanlähetyksen kautta, tuetaan Mongolian vastaperustettua luterilaista kirkkoa Lähetysyhdistys Kylväjän kautta sekä annetaan Suomen Lähetysseuran kautta kummitukea Etiopian orpolapsille.

Joulutunnelman täyteisissä ja hyvää tekevissä myyjäisissä on pukinkonttiin ja joulupöytään tarjolla kotitekoisia laatikoita, hilloja ja mehuja sekä lämpimiä sukkia, käsineitä, huiveja ja päähineitä.

2017-12-13 15:54:44.0