Pergolesin Stabat mater esitetään palmusunnuntaina Liedon kirkossa

Palmusunnuntaina 9.4. klo 16 Liedon kirkossa kuullaan yksi kirkkomusiikin mestariteoksista, italialaisen barokin ajan säveltäjän Giovanni Battista Pergolesin (1710-1736) Stabat mater.

Jeesuksen äidin murheesta ristillä kertovaa Stabat materia esitetään kirkoissa erityisesti paaston aikaan. Pergolesi sävelsi teoksensa hieman ennen kuolemaansa. Liedossa kuullaan teoksesta versio kahdelle naisäänelle, jousisoittimille ja uruille. Solisteina ovat oopperalaulaja, mezzosopraano Ann-Marie Heino ja Liedon seurakunnan kanttori, sopraano Kaisa Takkula. Jousiyhtyeessä soittavat viulistit Katriina Rainio, Katariina Salline ja Hanne Lund sekä sellisti Matti Moilanen. Urkuja soittaa Liedon seurakunnan kanttori Svetlana Jääskeläinen.

Konserttiin on vapaa pääsy ja ohjelma, ja se on osa reformaation merkkivuoden konserttisarjaa Liedossa.

2017-04-01 09:30:10.0