Helatorstain pihajula ja piknik Pappilassa

to 25.5. klo 10.45

Helatorstaina vietetään kaikenikäisten kevään juhlaa reformaation merkkivuoden kunniaksi pappilan pihalla!

Piknikillä klo 10.45 alkaen tarjolla makkaraa,patonkia, munkkia, kahvia ja mehua - maksutta. Omia pikniksyötäviä voi tietysti myös tuoda mukana. Omat viltit tai muut istuinaluset on hyvä varata, jos haluaa asettua piknikille nurmikolle.
Ohjelmassa on lisäksi omenapuiden istutusta Martti Lutherin seurassa, lukunäytelmä "Agricola ja se uusi" (kirj. Marja-Riitta Perttula). Sen rooleissa kuullaan seurakunnan työntekijöiden lisäksi monelle tuttuja lietolaisia sekä seurakunnna lapsikuoroa, Laululintusia. Lapsille on lisäksi omaa kivaa puuhaa pihamaalla, mm. pihaleikkejä vanhan ajan malliin kepparirata ja säkkihyppelyä. Helatorstaina vietetään myös kunnostetun pappilan avajaisjuhlaa. Pihajuhlan aikana pappilassa on avoimet ovet, ja salissa näyttely, jossa esillä ikonimaalari Margit Vainion ikonipiiriäisten töitä.
  • Lapsille ja lapsiperheille Lapsille ja lapsiperheille
  • Nuorille Nuorille